OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Din uppgift är att, tillsammans med butikens medarbetare, se till att butiken är väl påfylld, ser inbjudande ut och är aktuell. Du leder och deltar aktivt i butikens dagliga drift.
Du fungerar som arbetsledare för anställda, frivilligarbetare, personer som utför arbetsprövning eller annan sysselsättning. I samarbete med myndigheter arbetar du för en givande utveckling för dessa personer.
Tillsammans med butikschef bidrar du till verksamhetens lönsamhet, ordning och trivsel. Du rapporterar till butikschefen.
Vem söker vi?
Du har erfarenhet av att arbetsleda, stötta och motivera medarbetare. Eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig är ett krav. Det är meriterande med dokumenterad erfarenhet från butiksverksamhet och/eller ett brett kontaktnät.
Som person har du en positiv attityd, är driftig, engagerad och har förmågan att verka för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt. Du tar stort ansvar, är organiserad och strukturerad. Vi lägger stor vikt på din sociala och kommunikativa förmåga. Du har ett öppet, trevligt och representativt sätt och god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar. Du har ett brinnande intresse för bistånds- och secondhandarbete. Du delar Erikshjälpens värdegrund.
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara en del i en verksamhet som genererar medel till sociala och humanitära insatser via Erikshjälpens samt samarbetspartners biståndskanaler. Förutom ekonomiska förutsättningar, skapar Erikshjälpen Second Hand också miljömässiga förutsättningar för att förändra världen. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor, får du vara med och bidra till en miljömässigt hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer, praktikanter och medarbetare som placeras från arbetsförmedling eller andra aktörer.
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 14 maj till: ansokan@erikshjalpen.se Märk ansökan med ”Arbetsledare Häggvik”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och regleras med 6 månaders provanställning. Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand här: www.erikshjalpen.se
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta butikschef Åsa Dalin asa.dalin@erikshjalpen.se
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.
Kontaktpersoner på detta företaget
Butikschef David Åström
073-941 63 87
Butikschef Ann-Marie Andersson
0709-373327
Verkställande chef Tomas Bjöersdorff
070-2744140
Regionchef Cathrine Kylesten
0725-17 77 40
Styrelseordförande Lars Johansson
0708 - 211 331
Regionchef Kersti Danielsson
0709-37 33 24
Områdeschef Oliver Boij
0765-40 80 10
Butikschef Tomas Pettersson
0768-60 26 60
Butikschef Conny Johansson
0706-434 093
Regionchef Cathrine Kylesten
072 517 77 40