Arbetsledare till vår driftenhet på Gotland

Arbetsledare till vår driftenhet på Gotland

Arbetsbeskrivning

Urbaser AB är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med ca 300 fordon i daglig drift och över 500 medarbetare når vi ut till ca 1 900 000 invånare i 30 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i 28 länder och fyra världsdelar.





Urbaser behöver nu förstärka organisationen med en driven arbetsledare till vår depå på Gotland.

Vi är stolta insamlare av sopor, och hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation präglad av framåtanda och öppenhet. Vi värdesätter alla medarbetare och deras del i företagets framgång – det är viktigt för oss!

Om jobbet
Urbaser har fått förtroendet att ansvara för avfallsinsamlingen på Gotland, med Region Gotland som uppdragsgivare och samarbetspartner. Uppdraget startar 1 februari 2021, men önskat tillträde för tjänsten är 4 januari 2021.

Som arbetsledare organiserar och planerar du den operativa verksamheten. Du leder och fördelar arbetet för de miljöarbetare och de fordon som verkar i driften. Du följer upp och säkerställer att arbetet drivs i enlighet med avdelningens och vår uppdragsgivares mål.

I dina arbetsuppgifter ingår dessutom:

- Administration i Urbasers och uppdragsgivarens system
- Hantering av inkomna reklamationer
- Kontakter med uppdragsgivare och med kunder
- Kontakter med verkstäder gällande service och reparationer av fordon
- Arbetsmiljöärenden

Du kommer att ha ett tätt samarbete med avdelningschefen och övriga arbetsledningsteamet. Du rapporterar närmast till avdelningschefen.

Vem är du?
För att lyckas i denna tjänst tror vi att du:

- Som ledare har förmåga att motivera och entusiasmera andra
- Är tydlig i din kommunikation
- Har goda kunskaper i Word och Excel, samt ett intresse för administrativa uppgifter
- Är relationsskapande och serviceinriktad med förståelse för entreprenadverksamhet
- Har hög arbetskapacitet och god problemlösningsförmåga
- Har C-körkort (ej krav men meriterande)

Du har tre års erfarenhet i ledande ställning från transport- eller avfallsbranschen. Tjänsten kräver att du har mycket god administrativ förmåga samt god dator- och systemvana. Har du erfarenhet av digital tömningsregistrering och avvikelserapportering är detta mycket meriterande. Vi sätter dock stort värde vid dina personliga egenskaper i samband med denna rekrytering.

Övrigt om tjänsten
Start: 4 januari
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansokan@urbaser.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gotland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Liknande jobb


18 november 2024

Avdelningschef Verksamhetsstöd

Avdelningschef Verksamhetsstöd

15 november 2024

Administrativ chef

Administrativ chef

15 november 2024