OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sodexo är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet. Med våra integrerade lösningar täcker vi ett brett servicebehov för företag, institutioner och offentlig sektor. Vi bidrar med att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser.
Sodexo Hjälpmedelsservice ger service till funktionshindrade personer främst inom Norra Stockholms län. Vi är ca 100 medarbetare som arbetar med att skapa hög livskvalitet för våra brukare.
Eftersom vår arbetsledare till lagret har valt att hitta nya utmaningar söker vi en ersättare till Sodexo Hjälpmedelsservice i Hallonbergen, Sundbyberg.
Arbetsuppgifter
Arbetsledning av lagret, dvs:
- Leda, utveckla och följa upp direktrapporterande medarbetare (ca 18 st)
- Genomföra löne- och utvecklingssamtal med direktrapporterande medarbetare
- Genomföra regelbundna arbetsplatsträffar
- Ansvarig för planeringen av den dagliga verksamheten inom lagret
- Ansvarig för kontakter med inhyrd personal
- Medverka vid rekrytering av underställd personal
- Ansvarig för inköp av arbetskläder, skyddsmaterial och förbrukningsartiklar
- Medverka till att följa uppsatta produktionsmål
- Processledaransvar för lagerprocessen, dvs ansvar för att mål uppnås, rutiner följs och ser till att det dagliga arbetet följer flödet i processen. Ansvarar för att informera processägare om avvikelser, behov av förändring och utveckling.
- Medverka i utveckling av vårt affärssystem Visma Business
- Vara en representant för Sodexo och jobba enligt värderingarna laganda, serviceanda och utveckling, både internt och externt
Utbildning/kompetens
- Utbildning från 3-årigt gymnasium
- Utbildning i logistik och lageroptimering
- Erfarenhet av arbetsledning
- Erfarenhet av logistikprocesser
- Erfarenhet av affärssystem (visma är meriterande)
- Erfarenhet av Officeprogrammet
- Erfarenhet av logistikprocesser med medicintekniska produkter är meriterande
- Erfarenhet av logistikprocesser som rör uthyrningsverksamhet är meriterande
Profil
- Analytisk, strukturerad, initiativrik och noggrann
- Processorienterad helhetssyn och överblick
- Affärsinriktad, kund- och serviceorienterad
- Målmedveten och resultatinriktad
- Lyhörd, lätt för att samarbeta
- Behärska svenska språket i tal och skrift
Arbetsledaren på lagret är tillsammans med två andra arbetsledare direkt underställd Enhetschef Hjälpmedelslogistik.
Sista dag för ansökan: 2016-05-01
Vi utvecklar, leder och levererar tjänster till företag, institutioner och offentlig sektor. Vi erbjuder allt från reception, säkerhet och städning till måltidstjänster, måltidskuponger och facility management. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,