OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verdis är en av Sveriges ledande privata aktörer inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av Verdis Nordic; en hållbarhetsinriktad koncern som erbjuder miljötjänster inom Norge, Danmark, Finland och Sverige.
Söker du en möjlighet att utvecklas som ledare och administrativ klippa? Är du redo att inspirera och driva framgång i en mångsidig roll med stort ansvar? Då kan det här vara den perfekta tjänsten för dig!
Verdis är en stolt aktör inom avfallsbranschen och ansvarar för avfallsinsamlingen i Linköpings kommun, med Tekniska verken som uppdragsgivare och samarbetspartner.
Nu söker vi en engagerad och självgående arbetsledare som kommer att ha det huvudsakliga ansvaret över planeringen av den operativa verksamheten på avdelningen. I uppdraget ingår att organisera arbetsuppgifterna för våra miljöarbetare samt säkerställa att arbetet utförs enligt företagets riktlinjer och våra uppdragsgivares krav. Du kommer att rapportera till - och ha ett nära samarbete med - produktionschefen för uppdraget.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
- Att leda och planera arbetet för personalen på avdelningen
- Administration i Verdis och uppdragsgivarens verksamhetssystem
- Kommunikation med uppdragsgivare och kunder
- Att säkerställa att fordonsflottan hanteras på ett korrekt sätt
- Koordinering med verkstäder angående service och reparationer av fordon
- Personal- och arbetsmiljöfrågor
För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi att du:
- Är en entusiastisk ledare som kan motivera och inspirera andra
- Självständigt driver frågor och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter
- Har mycket god dator- och systemvana
- Kommunicerar tydligt och effektivt
- Besitter en stark administrativ förmåga
- Är skicklig på att bygga relationer och har en serviceinriktad inställning
- Har hög arbetskapacitet och utmärkt förmåga att lösa problem
För att vara kvalificerad för tjänsten krävs minst två års erfarenhet i en ledande befattning inom transportbranschen, eller närliggande bransch. Vi värderar dock dina personliga egenskaper högt i samband med den här rekryteringsprocessen.
Ytterligare information om tjänsten:
Startdatum: Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.
Anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning (provanställning tillämpas).
Om det här låter som din nästa utmaning, tveka inte att ansöka redan idag! Vi genomför urval och intervjuer löpande, så tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via e-post på ansokan@verdis.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare