OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt företaget och din roll
ISG NORDIC är en integratör av säkerhetssystem, d v s vi gör helhetslösningar för våra kunders säkerhetsbehov - en kombination av moduler för t ex passer, inbrott, överfall, kamerabevakning mm, samt överordnade system som integrerar allt till en helhet och in i kundernas verksamhetssystem. Våra projekt består av flera steg: Analys – Lösning – Utveckling – Leverans, och sist men inte minst efterföljande Service&Support samt reparation och underhåll. Eller Eftermarknad som vi kallar det och det är här du kommer in i bilden. Vi vill stärka vår Eftermarknad&Service och söker dig som vill vara spindeln i nätet. Du samlar ihop alla våra jobb och leder arbetet för våra servicetekniker. Ibland är det snabba ryck och utmaningar som kräver att du får styra upp lite extra. Oftast handlar det om att hjälpa kunder som blir glada och tacksamma. Du arbetar tillsammans i ett Team för att göra det lilla extra. Du har kontakt även med underentreprenörer på de orter där vi inte har egenanställda servicetekniker – dessa vill vi jobba nära och se som medarbetare hos oss.
Dina arbetsuppgifter
Som Arbetsledare/Koordinator Eftermarknad ansvarar du för att:
Ta emot och sammanställa inkommande jobb från kunder via telefon och webb
Planera och prioritera arbetsordrar för Service&support, t ex felanmälningar, support, revisioner, garantiarbeten samt vår jourverksamhet
Säkerställa att uppdragen och rätt åtgärd gjorts och uppföljning av detta
Arbetsleda våra egna och inhyrda servicetekniker
Planera och följa upp inhyrda tekniker inom service& support
Självständigt sköta ditt arbete, ta initiativ och ansvar samt driva frågor
Hantera servicelager inkl avstämning månadsvis
Sköta administration och dokumentation kopplat till tjänsten, t ex lägga upp kunder/anläggningar, dokumentera jobb enligt kunders avtal
Delta vid kundmöten som berör Service och support
Aktivt driva och delta i utveckling av ditt och avdelningens arbete
Samverka med övrig organisation kring serviceavtal och servicetjänster
Din profil – kompetens och egenskaper
En bra Eftermarknad är viktig för att kunder ska känna sig nöjda och stanna hos oss. Din roll som Arbetsledare/Koordinator Eftermarknad och spindeln i nätet är viktig. Du behöver vara både serviceminded med kund och bra att leda våra tekniker. Både din kompetens och inställning samt dina egenskaper är viktiga.
Vi söker dig som:
kan leda och fördela ett arbete med tydlighet och stort engagemang
brinner för att arbeta mot konkreta mätbara mål och inte ger dig förrän du når avdelningens mål avseende deadlines, kundnöjdhet och lönsamhet mm.
är noggrann och har känsla för struktur, ordning och reda.
vet hur du använder datorn för planering och administration mm.
har erfarenhet av arbete med teknisk service, allra helst säkerhetslösningar
själv arbetat som säkerhetstekniker eller projektledare (meriterande men inget krav)
gillar att förstå kundens behov och att göra kunden nöjd
är en bra arbetskompis och har lätt för att samarbeta med kollegor
behärskar det svenska språket väl (och gärna det engelska) i tal och skrift
innehar B-körkort
Kontakt och ansökan
Verkar det intressant? Du är varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringskonsult Exelect AB. Ansökningar behandlas löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Har du frågor kontaktar du Anders Hanberg hos Exelect på 070-4139903.