OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volvo Truck Center Sweden AB är en av Volvo Lastvagnars helägda återförsäljar- och servicenätverk i Europa. Volvo Truck Center i Sverige består av 19 egna moderna serviceanläggningar och 2 demonteringsanläggningar för lastbilar/bussar, i och runt de tre storstäderna. Dessutom bedriver vi verksamhet hos ett antal kunder. Omsättningen är närmare 2 miljarder kronor och c:a 600 personer jobbar med försäljning och service. Ca 850 nya och 550 begagnade lastbilar levereras varje år. Samtliga egna serviceanläggningar är ackrediterade av Swedac, kvalitetssäkrade enligt ISO 9001 samt miljöcertificerade enligt ISO14001. För mer information; se www.volvotruckcenter.se
Till vår anläggning i Sollentuna söker vi nu en arbetsledare/Kundmottagare.
Verkstaden i Sollentuna är regionens största och vi jobbar med att serva och reparera lastbilar och bussar och vi säljer även nya och begagnade lastbilar.
I ett led att förstärka våra kundrelationer och öka vår kvalitet så kommer vi att delvis förändra vårt arbetssätt i kundmottagningen.
Genom att skapa en kundservicegrupp bestående av ett antal personer som tillsammans jobbar med den totala processen från Planering-Mottagning till Fakturering-Uppföljning säkerställer vi att på bästa sätt ta emot våra kunder och tillgodose deras behov gällande service, reparationer och försäljning av reservdelar.
Vi söker nu en person som ska arbetsleda kundservicegruppen samtidigt som du är en aktiv del av gruppen. Din roll innebär att du säkerställer att vi hela tiden lever upp till vårt löfte om god kundservice samtidigt som du ser till att våra administrativa rutiner är effektiva och efterföljs i det dagliga arbetet. Då arbetet i gruppen präglas av jobbrotation, ansvarar du även för koordineringen inom gruppen samt att samtliga medarbetare i gruppen har nödvändig kompetens.
Som en aktiv del av gruppen kommer du även att stämma av utfört arbete gentemot verkstaden för att sedan fakturera kunden samt handlägga garantifrågor. Du kommer ha daglig kontakt med våra kunder och du ansvarar för att upprätthålla en god servicenivå i enlighet med våra riktlinjer. Du tar emot våra kunder, marknadsför våra servicetjänster och lämnar även ut färdiga fordon.
Vi söker dig som har en hög servicekänsla och som är beredd att göra det lilla extra för att ge god kundservice. Du har ett genuint intresse för människor samt goda ledaregenskaper.
Som person är du öppen, kommunikativ och du trivs i en omväxlande miljö med varierande arbetsuppgifter. Du är noggrann och strukturerad med en god administrativ förmåga och god datavana. Att du har förmågan att prioritera och arbeta effektivt med bibehållen servicenivå, även under stress, är viktigt eftersom arbetsbelastningen stundtals är hög.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Fordonskännedom är meriterande.
B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete i ett företag som aktivt arbetar med att utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade medarbetare där trivselfaktorn är hög. Som arbetsledare hos oss har du ett omväxlande arbete med både frihet och ansvar och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter.
Inom Volvo Truck Center Sweden AB arbetar vi aktivt med att öka mångfalden inom vår verksamhet. I våra arbetsgrupper vill vi därför ha en bra mix av personligheter, kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrunder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Servicechef Fredrik Möller
08-50 01 00 72
IF Metall Per Bastrup
08-625 55 53
Servicechef Per-Åke Hansson
08-625 56 45
Ledarna Thomas Edvall
08-625 55 35
Servicechef Gustav Törnqvist
08-55 30 38 37
Servicechef Urban Jörnek
016-17 64 03
IF Metall Per Andersson
016-17 64 13
Arbetsledare Per-Erik Norberg
08-623 32 51
Servicechef Fiete Lachmann
08-50 01 00 72
Arbetsledare Björn Winell
08-623 32 61