OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VIVIDA Assistans AB arbetar för assistansberättigade barn, ungdomar och vuxna i hela landet. VIVIDA:s målsättning är att vara Sveriges mest professionella assistansbolag. Omtanke, ansvar, kompetens och förtroende är våra kärnvärden och genomsyrar vårt arbetssätt. Vi satsar mycket på personalvård och våra medarbetare har några av branschens bästa löner och förmåner. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Besök gärna vår hemsida, www.vivida-assistans.se. Vi söker nu en arbetsledare/personlig assistent med placering hos en 60-årig kvinna med MS i Västerås. Tjänsten är ett graviditetsvikariat på 95%, preliminärt under perioden mars-september 2008, eventuellt längre. Introduktion/bredvidgång påbörjas snarast. Efter vikariatet finns stora möjligheter till fortsatt anställning som personlig assistent inom Vivida. Du som söker ska vara kvinna och alla ansökningar behandlas fortlöpande då tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. I rollen som personlig assistent ingår att ge den funktionshindrade medicinsk omvårdnad, hjälpa henne med personlig hygien, av- och påklädning, följa med på aktiviteter utanför hemmet, städning, matlagning, tvätt, vara ett stöd i vardagen samt vara delaktig i att arbetsklimatet i gruppen är bra. Utöver arbetet som assistent kommer du också att fungera som arbetsledare på arbetsplatsen. Detta innebär att du kommer att ha det övergripande ansvaret för att det dagliga arbetet fungerar och att arbetsklimatet i arbetsgruppen är bra, vilket sker i nära samarbete med övriga assistenter samt den personalansvariga på Vivida. I arbetsuppgifterna ingår dessutom viss enklare administration, inringning av vikarier, beställning av sjukvårdsmaterial, hålla i vissa personalmöten, introducera nya assistenter med mera. Som arbetsledare är du en förebild för resten av gruppen på arbetsplatsen - du ska föregå med gott exempel gällande det praktiska arbetet kring den funktionshindrade samt ha ett professionellt förhållningssätt gentemot medarbetare, den funktionshindrade och anhöriga. För att klara av tjänsten som arbetsledare/personlig assistent är det ett krav att du har arbetat inom vården i någon form och vi ser gärna att du är utbildad undersköterska eller personlig assistent. Du har en god förståelse för den roll du har i den funktionshindrades och de anhörigas liv, vilket kräver empati och lyhördhet. Vidare är du en ansvarsfull lagspelare som kan lägga grunden för en trygg situation för den funktionshindrade och ett gott arbetsklimat för assistenterna. Det är mycket viktigt att din förmåga att kommunicera är god, vilket kräver att du är både ödmjuk och orädd samt är en god lyssnare. Krav är att du är kvinna med erfarenhet från vården, har körkort och är icke-rökare. Har du erfarenhet av att ha arbetat med personer med MS och/eller demens och/eller inom psykiatrin är det ett extra plus. Du kommer att arbeta i ett större arbetslag och arbetstiderna varierar under dagar, kvällar och helger.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor