ARBETSLEDARE/PERSONLIG ASSISTENT SOLLENTUNA

ARBETSLEDARE/PERSONLIG ASSISTENT SOLLENTUNA

Arbetsbeskrivning

Är du en ansvarsfull och omtänksam person som ser en framtid som personlig assistent och som en av två arbetsledare hos en av våra kunder?
Julian är en härlig och glad pojke som bor varannan vecka hos pappa centralt i Stockholm och varannan vecka hos mamma i huset i Sollentuna.
Julian har assistans dygnets alla timmar och hans assistenter finns med honom även under skoltid.
Vi söker dig som är ansvarstagande kommunikativ och omtänksam. Du behöver självklart förstå och kommunicera med Julian men också med andra personer Julians vardag – anhöriga, skolan och kollegor. Det är viktigt att du är en person som kan vara flexibel och ibland ställa upp och på ett extrapass om någon kollega är sjuk eller behöver vara ledig.
Arbetet som assistent/arbetsledare hos Julian är väldigt varierande men kan beskrivas bäst som stöd och omvårdnad i vardagen, ett otroligt viktigt arbete som också varvas också med mycket lek och skratt! Du tar initiativ, planerar och genomför aktiviteter i samråd med föräldrar.

Assistentens roll och erfarenhet
Som person behöver du vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Vi söker dig som vill och kan arbeta med omvårdnad och ser gärna att du har erfarenhet eller utbildning inom vård/pedagogik. Att du har viss erfarenhet från arbete med mer ansvar i grupp. Som en av två arbetsledare och delat ledarskap styr du bemanning/rekrytering och ser till att gruppen mår bra. Du kommer att arbeta nära den andra arbetsledaren, kundansvarig och anhöriga. För rätt person finns här ett fantastiskt viktigt och fint arbete.

Meriterande erfarenheter
· Erfarenhet eller utbildning inom vård är ett stort plus.
· Erfarenhet från arbete med barn med speciella behov är också meriterande.
· Svenska i tal och skrift.


Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· 20–30 timmar i veckan på fast schema som assistent.
· Pass finns dygnets alla timmar och även helg.
· Arbete som arbetsledare.

Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.


Kontaktpersoner
Kundansvarig: Annika Florin
E-post: rekrytering.annika@fmfassistans.se
Märk din ansökan med: Sollentuna
Sök jobbet senast
2022-09-08 genom att maila CV och personligt brev


På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret
Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag.
Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb