OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbete och kompetens
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Dina arbetsuppgifter
Som Arbetslivskonsulent arbetar du med att verkställa LSS och SoL beslut.
Du kartlägger den enskildes livssituation och behov tillsammans med den enskilde och dennes kontaktnät för att säkerställa insatsen. Ni planerar tillsammans för att få till stånd gemensamma beslut.
Du anskaffar praktik och fasta platser på den öppna marknaden eller inom annan verksamhet samt introducera den enskilde. Du ger kontinuerligt stöd och säkerställer kontakter på arbetsplatsen, anpassar arbetsplatsen, stärker och utveckla den enskilde. Informerar arbetsgivare om Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade, samt tillsammans med den enskilde informerar om dennes funktionsnedsättning.
Din kompetens:
* Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom den sociala sektorn.
* Körkort B.
* Du har ett stort engagemang för både unga och vuxna som behöver stöd för att gå vidare mot arbetsmarknaden eller utbildning.
* Du har lätt för att skapa nya kontakter, det ställs stora krav på lyhördhet, empati och samarbetsförmåga.
* Du är självklart ordningsam, självgående och en god förebild.
Det är meriterande att ha erfarenhet av liknande verksamhet, arbetat med personer med funktionsnedsättning samt ha kännedom/kunskap kring olika funktionshinder.
Vi strävar efter mångfald bland våra medarbetare och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund.