OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen, Råd- och stödavdelningen Råd- och stödavdelningen Socialförvaltningen i Lerums kommun har from 1 april 2006 en ny organisation med en Myndighetsavdelning och en Råd och stödavdelning. Inom Råd och stöd ingår arbetsmarknads- och flyktingfrågor. Dina arbetsuppgifter blir att ge stöd åt arbetslösa personer så att deras möjligheter att få arbete på den reguljära arbetsmarknaden ökar. Detta sker i ett nära samarbete med arbetsförmedlingen, försäkringskassan, socialförvaltningen och näringslivet. Du ska ha ett nära samarbete med flyktinghandläggarna i arbetet att gynna integration för flyktingar i arbetslivet. I arbetsuppgifterna ingår även att vara sekreterare i arbetsmarknadsnämnden. Du ska ha erfarenhet om arbetsmarknadsfrågor samt relevant högskoleutbildning såsom socionom eller motsvarande. Du ska även ha god kännedom om aktuella arbetsmarknadspolitiska program och kunna omsätta dem i det praktiska handläggningsarbetet. Det är önskvärt om du har även erfarenhet av projektarbete.Det är önskvärt om du även har kunskap och erfarenheter om flyktingfrågor. Som person är du lätt att samarbete med, är lyhörd och öppen för ideer som driver arbetet framåt.