OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?
Beskrivning
Arbetsmarknads- och integrationsenheten (AMI) ansvarar för alla arbetsmarknadsåtgärder inom kommunens arbetsgivarområde och samarbetar med Arbetsförmedlingen för att stimulera sysselsättningen och motverka arbetslöshet i kommunen.
Arbetsuppgifter
Hos oss på AMI händer det mycket spännande, och just nu söker vi en arbetsmarknadshandläggare.
Du kommer att arbeta med individer som har behov av samordnade insatser för att komma vidare mot egen försörjning.
Som arbetsmarknadshandläggare intervjuar och kartlägger du den arbetssökandes meriter, skapar handlingsplaner, stöttar och motiverar till arbete eller studier. Samverkan och samordning för individens utveckling är till stor del enhetens arbete varför samarbete med personal från arbetsförmedlingen, socialtjänsten och andra myndigheter/aktörer är en självklarhet.
Tjänsten kommer att ha huvudfokus på att arbeta med personer som hamnat mellan olika stödsystem och där en långsiktig lösning behövs. Det förutsätter tillsammans med individen ett tätt samarbete med sjukvården, försäkringskassa, arbetsförmedling och socialtjänst. Även kontakter med vuxenutbildningen, SFI, samt kommunens studie- och yrkesvägledare kommer att ingå.
Du blir en del av ett arbetslag bestående av fyra arbetsmarknadshandläggare där var och en har sitt eget specialområde men tillsammans också har en bred bas av arbetsuppgifter.
I arbetet ingår dokumentationsansvar och vissa administrativa uppgifter varför datavana är en förutsättning.
Kvalifikationer
Du har en socionomexamen alternativt annan eftergymnasial utbildning arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är van att kommunicera med människor i olika situationer. Du har lätt för att skapa hållbara relationer, och ser dig själv som en lagspelare.
Samarbete och samverkan är ledord inom verksamheten, men det krävs också att du kan arbeta självständigt. Du ska också ha motivation till att bidra till att bygga och vidareutveckla verksamheten. Det är meriterande med erfarenhet från tidigare arbetsmarknadspolitiskt arbete.
Du ska vara väl insatt i hur samhället och dess stödfunktioner fungerar, då samhällsinformation kommer att bli en av dina arbetsuppgifter. Du har god pedagogisk förmåga, mycket god förmåga att bygga relationer, är tydlig, kommunikativ och strukturerad med en hög grad av personlig mognad och självkännedom. Du är lyhörd och kan härbärgera oro och ge stöd även i komplexa sammanhang.
B-körkort är ett krav då resor med bil i tjänsten ingår.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marianne Annersand
0570-819 71
Vision
0570-817 42
Ulf Groth
0570-819 72
Anneli Guttman
0570-826 47
Lärarförbundet
0570-817 40
LR
Anders Steffansson
0570 - 818 71
Anders Karlsson
0570-819 11
Kommunal
0570-817 41
Ingrid Falkenström
0570-819 36