OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalenheten i Lekebergs kommun ansvarar bl a för arbetsmarknadsfrågor i kommunen, inom Personalenheten arbetar idag totalt 8 medarbetare. På kommunens arbetsmarknadsenhet, Kraftverket arbetar normalt 3 medarbetare. Då en av enhetens medarbetare kommer att gå vidare till nya utmaningar utanför kommunen söker vi nu en efterträdare. Enheten arbetar på uppdrag av/och samverkar med kommunens IFO-avdelning samt med arbetsförmedlingen. Enheten organiseras direkt under Kommunstyrelsen och kommunens personalchef kommer bli din närmaste chef. Kraftverket är lokaliserat i Lekebergs kommuns lärcentrum, Futurum som ligger centralt i Fjugesta. Huvudsakliga arbetsuppgifter Coachning, vägledning, samverkan med andra myndigheter. Utbildning för grupper. Praktikplatssamordning och kontakter inom kommunen samt med andra arbetsgivare. Kvalifikationer Vi söker Dig som har erfarenhet av att arbeta med arbetsmarknadsfrågor. Du ska ha kännedom om arbetsmarknaden, samt erfarenhet av att jobba med coachning, gruppvägledning och enskilda samtal. Du ska ha akademisk kompetens, t ex. beteendevetare, personalvetare eller studie- och yrkesvägledare eller annan kompetens som arbetsgivaren finner lämplig. Om du dessutom har en bred kunskap inom IT-området är det en merit. Allmän kunskap i de vanligaste IT-programmen, motsvarande ECDL-körkort är ett krav. Vi ser gärna manliga sökande till denna tjänst. Vid i övrigt likvärdiga kvalifikationer kommer manliga sökande att prioriteras enligt kommunens jämställdhetsplan. För att lyckas bra i rollen som arbetsmarknadshandledare hos oss förväntar vi oss vidare att du är drivkraftig, strukturerad, nytänkande och har ett positivt förhållningssätt. Anställningsvillkor Anställning för visst arbete (projektanställning), enligt överenskommelse dock längst t o m 2006-12-31, möjlighet till förlängning kan bli aktuell efter projekttidens utgång. Tillträde snarast enligt överenskommelse.