Arbetsmarknadshandledare

Arbetsbeskrivning

ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Kraftverket ansvarar för arbetsmarknadsfrågor i kommunen, och är organiserad under Vuxenenheten i Vård och omsorgsförvaltningen. På Vuxenenheten arbetar i dag totalt 9 medarbetare. På kommunens arbetsmarknadsenhet, Kraftverket, arbetar 3 medarbetare. Då en av enhetens medarbetare gått vidare till nya utmaningar och Kraftverket utvidgar sina arbetsuppgifter, söker vi nu personal. I arbetet ingår att samverkan med andra myndigheter och aktörer med inriktning mot arbete, sysselsättning eller studier. Samordna praktikplatser, Coacha och vägleda. KVALIFIKATIONER Du ska ha akademisk kompetens, t ex. beteendevetare, personalvetare eller studie- och yrkesvägledare eller annan kompetens som arbetsgivaren finner lämplig. Om du dessutom har en bred kunskap inom IT-området är det en merit. Vi söker Dig som har erfarenhet av att arbeta med arbetsmarknadsfrågor och kunskap om psykiskt och fysiskt funktionshindrade. Du ska ha kännedom om arbetsmarknaden, samt erfarenhet av att jobba med coachning, gruppvägledning och enskilda samtal. För att lyckas bra i rollen som arbetsmarknadshandledare hos oss förväntar vi oss att du är drivkraftig, empatisk, och strukturerad. Har god samarbetsförmåga är nytänkare och har ett positivt förhållningssätt. Körkort är ett krav.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lekebergs kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 31 augusti 2007
  • Ansök senast: 14 september 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010