Arbetsmarknadskonsulent

Arbetsmarknadskonsulent

Arbetsbeskrivning

Arbetsmarknadsenheten
Arbetsmarknadsenheten (AME) samordnar kommunens arbetsmarknadspolitiska och arbetsbefrämjande åtgärder gällande ungdomar, långtidsarbetslösa, personer med funktionsnedsättning, med arbetshandikapp, utrikesfödda och flyktingar som omfattas av etableringslagen samt personer som uppbär ekonomiskt bistånd.

AME ansvarar även för Kommunala Aktivitetsansvaret (KAA) inom Bollnäs kommun. 

Arbetet sker i samarbete med arbetsförmedling, socialförvaltning, försäkringskassa samt övriga samarbetspartners inom såväl offentlig samt privat sektor.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av både operativt arbete och administration. Du kommer att handlägga, dokumentera och ansvara för uppföljningar av personer som är anvisade till AME och anställda inom ramen för arbetsmarknadspolitiska anställningar. Tillsammans med andra arbetsmarknadskonsulenter deltar du i enhetens övriga uppgifter. Arbetet sker i samverkan med interna och externa parter. I vårt arbete använder vi ett lösningsfokuserat arbetssätt.

Kvalifikationer
Utbildning på högskolenivå med inriktning mot arbetsmarknad eller beteendevetenskap och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har god vana av att arbeta med verksamhetssystem gällande dokumentation och statistik. Dina kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift, är mycket viktiga. För närvarande används det administrativa systemet Accorda.

Du har också goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle samt har interkulturell förståelse. Du har vana av utåtriktat arbete och intern och extern samverkan. I arbetet behöver du ha god förmåga att arbeta självständigt och vara mål- och resultatorienterad, samt ha en mycket god samarbetsförmåga.

 

Villkor
Anställning på heltid under perioden 2021-08-01 - 2022-06-30  eventuellt längre.

Urval till intervjuer kommer att ske fortlöpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2021
  • Ansök senast: 19 maj 2021

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


Arbetsförmedlare till Norrköping

Arbetsförmedlare till Norrköping

25 november 2024

Arbetsförmedlare till Motala

Arbetsförmedlare till Motala

25 november 2024

Arbetsförmedlare till Linköping

Arbetsförmedlare till Linköping

25 november 2024

Arbetsmarknadssekreterare

Arbetsmarknadssekreterare

25 november 2024