OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig!
Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv.
Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande.
Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra.
Välkommen till oss!
Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
Arbetsmarknads- och Utbildningsförvaltningen ansvarar för utbildnings-, arbetsmarknads- och sysselsättningsfrågor samt integrationssamordning. Prioriterade målgrupper för verksamhetsområdet Arbetsmarknad och lärande är arbete är; ungdomar, nyanlända invandrare, funktionsnedsatta samt personer med annan problematik som innebär svårigheter att etablera sig på arbetsmarknaden.
Inom Arbetsmarknad och lärande är vi drygt 100 medarbetare som på olika sätt bidrar till att utveckla och stärka bodensarnas möjligheter till att leva och verka i kommunen. Arbetet sker i nära samverkan med övriga kommunala förvaltningar, det lokala näringslivet, Arbetsförmedlingen och andra externa organisationer.
För att möta framtida utmaningar behöver vi fler kompetenta och engagerade medarbetare som vill göra skillnad och bidra till att utveckla verksamheten. Vi kan erbjuda ett meningsfullt arbete där du genom ditt engagemang och din kompetens bidrar till att ge andra människor möjlighet att utvecklas utifrån egna drömmar och mål. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i nära samverkan med kollegor och verksamhetsledning på en multikulturell arbetsplats.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu ännu en engagerad arbetsmarknadskonsulent till enheten matchning på JobbCenter. Du kommer att vara en nyckelperson för teamet genom ditt sätt att skapa relationer och kontakter med kommunens och näringslivets alla olika arbetsgivare. På JobbCenter ingår du i ett multikompetent team av personer som arbetar med olika former av arbetsmarknadsinsatser. Tillsammans med oss jobbar du för att personer som av olika anledningar hamnat utanför arbetsmarknaden ska få rätt stöd och insatser de behöver för att sedan kunna matchas mot rätt arbetsgivare som har ett behov av att rekrytera. Din roll är att systematiskt arbeta med att fånga arbetsgivarnas behov och sedan skapa ett tryggt och tillitsfullt samarbete där arbetsgivare och den potentiella arbetstagares behov möts. Arbetet är varierande då du möter olika personer med olika behov och förutsättningar. Det är av stor vikt att du kan arbeta flexibelt och strukturerat samt genom ditt engagemang skapa tillitsfulla relationer. För att lyckas i rollen behöver du på ett genuint sätt vara nyfiken på varje individ du möter för sedan i samverkan med vårt nätverk och andra professioner se möjligheterna att matcha dem mot rätt arbete och rätt arbetsgivare.
I uppdraget ingår även att följa upp verksamhetens resultat och kvalitet och utveckla arbetet med dokumentation i systemverktyget Accorda, analysera statistik samt omvärldsbevaka och bidra till kontinuerlig verksamhetsutveckling.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett stort intresse för människor, arbetsmarknads- och utbildningsfrågor. Du är van vid att självständigt organisera ditt arbete och du är trygg i dig själv och har en god förmåga att skapa tillit, energi och engagemang. Som en ideal kandidat för denna position förväntar vi oss att du har relevant högskoleutbildning och gärna några års erfarenhet inom HR-området, eller annan utbildning och erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du är van att använda dig av LinkedIn och sociala medier som professionella verktyg samt har erfarenhet av att jobba med digitala systemverktyg för dokumentationsarbete. Det är meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med arbetsmarknadspolitiska insatser och kunskaper inom gymnasiala utbildningar och arbetsmarknadsfrågor.
Som person har du en god förståelse för hur människor tar till sig kunskap och för människors olika förutsättningar. Du är lyhörd och har förmåga att anpassa ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, olika kulturer och grupptillhörigheter kan påverka en själv och andra. Du är självgående, men har samtidigt lätt för att arbete tillsammans med andra och skapar delaktighet och entusiasm i arbetet. Du ser helheten och tar hänsyn till större perspektiv. Du är mål och resultatorienterad men har även förmåga att förändra inriktning om målen ändrar sig.
Körkort är ett krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.