OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skulle du kunna sälja grisen i säcken? Bra, men det är inte det vi söker.
Vi söker dig som tror på det du gör och ser möjligheter i den enskilda individen. Du ska vara en bra person kännare och kunna matcha rätt tjänst mot rätt kandidat. Där andra ser hinder ska du kunna se möjligheter. Som person är du strukturerad och kan arbeta fritt under eget ansvar. Du ska kunna arbeta bra både enskilt och i grupp då vi är mycket måna om dynamiken i företaget.
Nu undrar du säkert vad det är du ska arbeta med? I stora drag så arbetar vi med tjänsten Rusta och matcha på uppdrag av Arbetsförmedlingen, med målet att få ut våra kandidater till arbete eller utbildning. Det är här din roll kommer in!
Tillsammans med dina befintliga arbetsgivarkontakter och din förmåga att skapa nya sådana, även meriterande om du har nätverk inom föreningslivet, din egenskap som personkännare samt att du är insatt i arbetsgivarperspektivet ska du tillsammans med dina kollegor matcha våra kandidater mot rätt arbetsgivare. Du följer inte med strömmen utan du är driftig, vill utveckla och utvecklas, samt skapar egna metoder och verktyg för att uppnå uppsatta mål. Vidare ser vi att du kan kommunicera tydligt på svenska, både i tal och skrift. Andra språkkunskaper är meriterande.
För att bli aktuell i denna rekrytering kräver vi följande:
Underlag som säkerställer att du uppfyller kraven i enlighet med alternativ 1 eller 2, vänligen se nedan:
Alternativ 1:
Utbildning:
Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från
Yrkeshögskola inom något av följande områden:
Arbetsliv
Organisation och personalarbete
Studie- och yrkesvägledning
Företagsekonomi
Psykologi
Beteendevetenskap
Arbetsterapeututbildning
Socionomutbildning
Samhällsvetenskap
Pedagogik
För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av
följande yrken eller arbetsuppgifter:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och grupp-psykologi
Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under tre (3) år.
Vi ser fram emot din ansökan och att just du ska bli en del av vårt team! Märk din ansökan med "AMK MALMÖ".