OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Luleå kommun Arbetsmarknadsförvaltningen Förvaltningens uppdrag är att, direkt underställd kommunstyrelsen, ansvara för arbetsmarknadspolitik, integrationsfrågor och vuxenutbildning. Verksamheten i förvaltningen hanterar över 4000 personer/år i olika anställningsformer, praktik, utbildning, sommarjobb och integrationsåtgärder. Förvaltningen har ca 185 anställda och omsätter ca 180 miljoner kronor. Arbetsmarknadsavdelningen som är en del i Arbetsmarknadsförvaltningen behöver nu stärka sin organisation med tre medarbetare. Arbetsmarknadsavdelningen samordnar, verkställer och utvecklar kommunens arbetsmarknadspolitiska insatser. Vår viktigaste uppgift är att bistå de människor som står utanför arbetsmarknaden. Avdelningen genomför och deltar även i projekt som har anknytning till arbetsmarknadspolitik. Arbetet sker i nära samverkan med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, socialförvaltningen, vuxenutbildningen, gymnasieskolan samt de lokala fackliga organisationerna. ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med den arbetslöse/sjukskrivne kartlägga, planera och genomföra insatser som ökar möjligheten att gå vidare till arbete eller studier. Vara en länk mellan uppdragsgivare, individer och arbetsplatser inom kommunens hela arbetsmarknadsområde. Delta i utvecklingsarbetet inom arbetsmarknadsavdelningen. KVALIFIKATIONER Din akademiska utbildning är studie- och yrkesvägledare, beteendevetare eller inom PA-området. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med människor i utanförskap. Kunskap om arbetsmarknadsfrågor och offentlig förvaltning är en merit. Du ska ha god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift. Du behöver ha hög social kompetens med förmåga och vilja till samarbete, vara lösningsfokuserad och kunna arbeta självständigt och strukturerat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.