Arbetsmarknadskonsult/rekryterare Helsingborg

Arbetsmarknadskonsult/rekryterare Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Vi behöver utöka vår personalstyrka och söker därför dig som tror på det du gör och ser möjligheter i den enskilda individen. Du ska vara en bra personkännare och kunna matcha rätt tjänst mot rätt kandidat. Där andra ser hinder ska du kunna se möjligheter. Som person är du strukturerad och kan arbeta fritt under eget ansvar. Du ska kunna arbeta bra både enskilt och i grupp då vi är mycket måna om dynamiken i företaget.
Nu undrar du säkert vad det är du ska arbeta med?
I stora drag så arbetar vi med tjänsten Rusta och matcha på uppdrag av Arbetsförmedlingen, med målet att få ut våra kandidater till arbete eller utbildning. Det är här din roll kommer in!
Tillsammans med dina befintliga arbetsgivarkontakter och din förmåga att skapa nya sådana, även meriterande om du har nätverk inom föreningslivet, din egenskap som personkännare samt att du är insatt i arbetsgivarperspektivet ska du tillsammans med dina kollegor matcha våra kandidater mot rätt arbetsgivare. Du följer inte med strömmen utan du är driftig, vill utveckla och utvecklas, samt skapar egna metoder och verktyg för att uppnå uppsatta mål. Vidare ser vi att du kan kommunicera tydligt på svenska, både i tal och skrift. Andra språkkunskaper är meriterande.
För att du ska kvalificeras i denna rekrytering behöver du uppfylla kraven i enlighet med alternativ 1 eller 2. När du sänder in ansökan vill vi att du skickar in underlag som styrker din kompetens i enlighet med alternativ 1 eller 2.
Alternativ 1
Utbildning:
Minst 120 högskolepoäng/ 400YH inom område:
Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, psykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeututbildning, socionomutbildning,samhällsvetenskap, pedagogik.
Arbetslivserfarenhet:
Minst fem (5) års arbete som motsvarar två (2) års heltidstjänst.




Alternativ 2
Utbildning:
Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå.
Arbetslivserfarenhet:
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor, arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning.
Vi ser fram emot din ansökan och att just du ska bli en del av vårt team! Märk din ansökan med "AMK HELSINGBORG".
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JOBTEAM KONSULT R L H AB STOCKHOLM
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2022
  • Ansök senast: 23 december 2022

Postadress

Olof Palmes gata 29
STOCKHOLM, 11122

Liknande jobb


KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024