Arbetsmarknadssamordnare till Erikshjälpen Second Hand i Helsingborg

Arbetsmarknadssamordnare till Erikshjälpen Second Hand i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Vill du skapa förutsättningar för personlig utveckling och integration i samhället genom arbetsmarknadsinsatser inom cirkulär handel? Vill du vara med och utveckla vårt arbete med att rusta föräldrar och unga vuxna för arbetslivet? Då är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan!
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 51 butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över.
Beskrivning
Genom Erikshjälpen Second Hand ger vi människor möjlighet till arbetsträning, individuell utveckling och integrering i samhället. I Helsingborg arbetar vi även utifrån konceptet ”Erikshjälpen Framtidsverkstad”, som syftar till att motverka socialt utanförskap bland barn, unga och deras familjer i närområdet. Tillsammans med våra deltagare skapar vi möjligheter till personlig utveckling, social mobilisering och delaktighet i ett lokalt samhällsbyggande. En viktig del av vårt arbete är att rusta föräldrar för arbetslivet.
Arbetsuppgifter
Som arbetsmarknadssamordnare ansvarar du för att:
Utveckla arbetsrutiner tillsammans med butikledning i syfte att säkerställa god bemanning och erbjuda utvecklande arbetsträning genom olika arbetsmarknadsåtgärder.
Skapa goda relationer med placerande myndigheter gällande deltagare i arbetsträning och att samverka med andra relevanta aktörer.
Tillsammans med deltagare upprätta individuella utvecklingsplaner, som löpande följs upp och utvärderas.
Planera, koordinera och genomföra aktiviteter inom Erikshjälpen Framtidsverkstad med fokus på arbetsmarknadsinsatser, exempelvis jobbkurser, CV-skola, samtalsgrupper, studiebesök, motiverande föreläsningar.
Vid behov finnas med i den dagliga verksamheten som ett nära stöd för deltagare.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en förmåga att skapa förtroende och bygga relationer och är trygg med att arbeta i en mångkulturell kontext. Du har en positiv attityd, är driftig, engagerad och har förmåga att verka för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt. Du är en person som tar stort ansvar, är organiserad och strukturerad. Vi lägger stor vikt vid din sociala och kommunikativa förmåga och personlig lämplighet.
Du har relevant eftergymnasial utbildning med exempelvis social, beteendevetenskaplig eller pedagogisk inriktning. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med människor i utsatta livssituationer och har erfarenhet av samverkan mellan offentliga myndigheter och idéburen sektor. Flerspråkighet och erfarenhet av barnrättsfrågor och rättighetsbaserat arbete ses som meriterande. Du vill vara en del av Erikshjälpens kultur och värdegrund.
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund. Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!
Tänk på att arbete med barn kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång.
Här nedan kan du ansöka om utdrag ut belastningsregistret.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/
Villkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Omfattning: 100%.
Tillträde: Snarast möjligt.
Antal platser: 1.
Placering: Helsingborg.
Sök tjänsten
Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk din ansökan med ”Arbetsmarknadssamordnare Helsingborg”
Skicka din ansökan senast den 16 juni.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Verksamhetschef, Fredrik Augustsson, telefon: 042-311 40 80 eller e-post: fredrik.augustsson@erikshjalpen.se eller Arbetsmarknadskoordinator, Björn Mikmar på telefon: 079-142 57 47, eller e-post: bjorn.mikmar@erikshjalpen.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Butikschef David Åström
073-941 63 87
Butikschef Ann-Marie Andersson
0709-373327
Verkställande chef Tomas Bjöersdorff
070-2744140
Regionchef Cathrine Kylesten
0725-17 77 40
Styrelseordförande Lars Johansson
0708 - 211 331
Regionchef Kersti Danielsson
0709-37 33 24
Områdeschef Oliver Boij
0765-40 80 10
Butikschef Tomas Pettersson
0768-60 26 60
Butikschef Conny Johansson
0706-434 093
Regionchef Cathrine Kylesten
072 517 77 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Erikshjälpen Second Hand Huskvarna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2024
  • Ansök senast: 16 juni 2024

Besöksadress

Datorgatan 4
Huskvarna

Postadress

Datorgatan 4
Huskvarna, 56133

Liknande jobb


Labour Relations Specialist

Labour Relations Specialist

3 juli 2024

22 juni 2023

Avioto söker flexibel etableringsansvarig

24 januari 2023

24 januari 2023