OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Vill du jobba med arbetsmarknadsfrågor och kompetensförsörjning? Har du energi och mod att skapa nya metoder och arbetssätt för att lyckas med detta uppdrag? Är svaret ja på dessa frågor kan du vara den vi söker.
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en verksamhet som gör skillnad på riktigt, för medborgaren, näringslivet som för kommunen. Du får arbeta i en miljö där utvecklingsarbete är en naturlig del av vardagen och där du bidrar med din kompetens för att vi ska nå våra mål. Vi lever vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling står bakom vår värdegrund och vårt kompetensförsörjningsperspektiv .
Arbetsuppgifter
Som arbetsmarknadssekreterare kommer du att arbeta för att tillsammans med individen komma fram till en aktiv arbetsmarknadsplanering som riktar sig mot arbete och självförsörjning. Du kommer att med hjälp av individuella planeringar se till att den sökande sätter upp både kortsiktiga och långsiktiga mål för en egen försörjning. Du vägleder och samordnar insatser som systematiskt ska följas upp för att individen ska nå sina mål. Vi arbetar i branschteam där olika professioner tillsammans stöttar individen ut i självförsörjning.
Dina dagliga arbetsuppgifter sker i nära samverkan med samverkanspartners, både med Arbetsförmedlingen, andra myndigheter och med näringslivet. Då mycket av arbetet sker i samverkan krävs det att du är bra på samarbete och ser fördelar med samverkan.
Stora delar av dina arbetsuppgifter sker via digital kommunikation varför vi eftersträvar innovativa digitala kunskaper som att skapa digitala rum att mötas i.
Kvalifikationer
Vi söker dig med Samhälls- och/eller beteendevetenskaplig högskoleutbildning och stort intresse för arbetsmarknads- och utbildningsfrågor. Du ska ha relevant utbildning i digital kommunikation. Stora delar av dina arbetsuppgifter sker via digital kommunikation varför vi eftersträvar innovativa digitala kunskaper som att skapa digitala rum att mötas i. Du ska ha erfarenhet av arbetsmarknadsarbete samt vara van vid att självständigt organisera ditt arbete. Arbetet förutsätter att du tror på att höga förväntningar leder till höga prestationer, att ställa krav är något positivt och att du i ord och handling tror på individens vilja och förmåga att göra egna val. Din förmåga att kommunicera är ditt viktigaste arbetsredskap och vi ser gärna att du har erfarenhet av både individuella samtal och att hålla i gruppverksamhet digitalt. Vi vill också att du är målinriktad och van vid att kunna leverera resultat. Det är en fördel om du är flerspråkig.
Då verksamheten är under ständig förändring förutsätter arbetet att du är flexibel, kreativ, har förmågan att fatta självständiga beslut . Arbetet förutsätter god kunskap om den regionala arbetsmarknaden.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstid/varaktighet
Visstidsanställning 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Tillträde
Snarast.
Sista ansökningsdag
2021-03-31 via vårt rekryteringssystem. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan.
Kontaktperson
Teamledare Rasha Chidiac, 0410-73 33 21.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Lejon förvaltningschef
0410-733144
Urban Funck personalenhetschef
0410-733444
Henrik Lundh, verksamhetscontroller
0410–73 31 34