Arbetsmiljöhandläggare till offentlig sektor

Arbetsmiljöhandläggare till offentlig sektor

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att söka ett viktigt jobb som Arbetsmiljöhandläggare till en offentlig sektor i Göteborg. Som Arbetsmiljöhandläggare är du en del av ett team med olika kompetenser som ger chefer och andra personalhandläggare konsultativ rådgivning inom arbetsmiljöområdet. Detta är ett konsultuppdrag och det kommer att löpa under perioden 1 juni till 31 december 2023, tjänsten är på 100%. 

Randstad en av de största leverantörerna av personaltjänster. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. 

Ansvarsområden
I arbetet ingår att ge råd och stöd till chefer och personalhandläggare i verksamheten, bland annat i handläggning av organisationens systematiska arbetsmiljöarbete samt att ge stöd och rådgivning i hantering av specifika frågor inom arbetsmiljöområdet.

Arbetsmiljöhandläggare bidrar också i arbetet med att utveckla organisationens stöd i arbetet med arbetsmiljö, som exempelvis rutiner, styrdokument, metoder och webb. Rollen medverkar också i utbildnings- och informationsinsatser för chefer och personalhandläggare, samt att handlägga och föredra ärenden i organisationens ledningsorgan och i den centrala arbetsmiljökommittén.

Kvalifikationer
Högskoleexamen inom HR eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Goda kunskaper inom arbetsmiljörelaterad lagstiftning 
Flerårig erfarenhet av att ge stöd och konsultativ rådgivning i systematiskt arbetsmiljöarbete till chefer och personalhandläggare
Erfarenhet av att utveckla rutiner, styrdokument, metoder och webbinformation till stöd för chefer
Vana att utforma och genomföra målgruppsanpassade informations- och utbildningsinsatser som bidrar till handlingskraft
Goda kunskaper i Microsoft Office
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande med erfarenhet från arbete i statlig eller offentlig verksamhet, samt kännedom om villkor och förutsättningar i akademisk verksamhet.

Vi tror att du för detta uppdrag har ett professionellt förhållningssätt och är saklig även i hantering av mer komplexa frågor, samt att du har god förmåga att på ett strukturerat och målmedvetet sätt prioritera arbetet och leverera inom givna ramar. Vi ser att du är lyhörd och pedagogisk i att ge råd och stöd utifrån verksamhetens behov och förutsättningar, och kan balansera olika perspektiv och har lätt att se olika lösningsalternativ och  vägar framåt. Du är trygg i sig själv och i mötet med andra människor i såväl formella som informella sammanhang och har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och goda samarbeten. Du är van att arbeta självständigt men tycker också om att arbeta tillsammans med andra.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Director of Compensation and Benefits  Sandvik Rock Processing Solutions

Director of Compensation and Benefits Sandvik Rock Processing Solutions

4 november 2024

HR-Generalist

HR-Generalist

4 november 2024

HR Business Partner till Saab

HR Business Partner till Saab

3 november 2024

1 november 2024