Arbetsmiljöhandläggare till statlig myndighet i Göteborg

Arbetsmiljöhandläggare till statlig myndighet i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget
Just nu söker vi en handläggare med erfarenhet av arbetsmiljöarbete till myndighet i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid 100% med start snarast, senast 19 juni och kommer att pågå fram till 31 dec 2023 (semester i juli).

Dina arbetsuppgifter
Du är en del av ett team med olika kompetenser vid personalenheten som ger chefer och personalhandläggare konsultativ rådgivning inom arbetsmiljöområdet, bland annat i handläggning av systematiska arbetsmiljöarbete samt att ge stöd och rådgivning i hantering av specifika frågor inom arbetsmiljöområdet.

- Du bidrar i arbetet med att utveckla stöd i arbetet med arbetsmiljö, som exempelvis rutiner, styrdokument, metoder och webb.

- Medverkar i utbildnings- och informationsinsatser för chefer och personalhandläggare, samt att handlägga och föredra ärenden i myndighetens ledningsorgan och i den centrala arbetsmiljökommittén.

För att trivas i rollen tror vi att du är trygg i dig själv i mötet med människor, skapar förtroendefulla relationer och goda samarbeten, samt är van att arbeta självständigt men tycker också om att arbeta tillsammans med andra.

Du har ett professionellt förhållningssätt , god förmåga att på ett strukturerat och målmedvetet sätt prioritera arbetet och leverera inom givna ramar. Du är lyhörd, pedagogisk och kan balansera olika perspektiv och har lätt att se olika lösningsalternativ och vägar framåt.

I mötet med människor är du trygg i dig själv, skapar förtroendefulla relationer och goda samarbeten, samt är van att arbeta självständigt men tycker också om att arbeta i team.

Dina kvalifikationer

Minst 15 hp arbetsmiljörätt

Goda kunskaper inom arbetsmiljö relaterad lagstiftning

Minst 3 års erfarenhet av att ge stöd och konsultativ rådgivning i systematiskt arbetsmiljöarbete till chefer och personalhandläggare

Erfarenhet av att utveckla rutiner, styrdokument, metoder och webbinformation till stöd för chefer

Vana att utforma och genomföra målgruppsanpassade informations- och utbildningsinsatser

Goda kunskaper i Microsoft Office

Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.


Det är meriterande med erfarenhet från arbete i statlig eller offentlig verksamhet, kännedom om villkor och förutsättningar i akademisk verksamhet samt högskoleexamen inom HR eller annan likvärdig inriktning.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010-26 446 46.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Pension Specialist

Pension Specialist

27 december 2024

27 december 2024

HR Partner

HR Partner

24 december 2024