OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund söker en Arbetsmiljöingenjör
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
I rollen kommer du huvudsakligen att arbeta inom följande områden:
• Koordinera arbetsmiljö- och säkerhetsarbetet
• Stödja verksamheten inom arbetsmiljö
• Implementera nya rutiner, instruktioner och lagar samt uppdatera dokument
• Hålla utbildningar inom arbetsmiljö och säkerhet
• Koordinera kontroll av externa lager
• Administrativa arbetsuppgifter inom SHEQ såsom statistik och informationsmaterial
Din bakgrund:
Du har en högskoleutbildning med kompetens inom arbetsmiljö och gärna industriell arbetslivserfarenhet.
Det är meriterande om du har kunskap om ledningssystem, kemikalier, kvalitet samt livsmedelsproduktion och om du tidigare arbetat med revisioner. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, tyska är meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och gärna i SAP.
Det är viktigt att du tycker om att arbeta i grupp och har god samarbetsförmåga. En stor del av arbetet utförs dock på egen hand och därför är det viktigt att du själv strukturerar ditt angreppssätt och driver dina processer. Arbetet ställer krav på pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du skapar förtroende i din omgivning såväl internt som externt, och du kan hålla presentationer och tala offentligt med både skicklighet och förtroende.
Placering: Skåne
Anställningsvillkor: Tjänsten är en projektanställning på ett år med möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning.
Ansökan
Välkommen att ansöka med CV samt ett personligt brev som förklarar varför du är rätt person för denna tjänst.
För mer information om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Maria Gren, Rekryteringsansvarig på Skånestor, telefon 072 451 58 72 eller via mail:
maria.gren@skanetsor.se