OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett internationellt företag och brinner du för kvalitet, hälsa, säkerhet och arbetsmiljöfrågor? Söker du en roll där du har möjlighet att påverka organisationen och bidra till kvaliteten i vår leverans? Då har vi tjänsten för dig! Sök redan idag då urvalet sker löpande.
CBRE GWS är verksamma inom Facility Management. Vi är specialiserade på att leverera affärsstödjande servicetjänster i såväl kontorsmiljö som produktionsanläggningar och fastigheter. Kännetecknande för vår leverans är miljömedvetenhet, säkerhet och hållbarhet.
Då vår duktiga kollega som idag innehar roller går mot nya utmaningar söker vi nu en QHSE Manager med ansvar för Sverige, men även ett koordineringsansvar för Finland. Störst fokus kommer att vara vid vår svenska verksamhet. Din roll är en nyckelfunktion i vårt arbeta att skapa en företagskultur där hållbarhet, arbetsmiljö och säkerhet utgör en naturlig del av verksamheten. En viktig uppgift är att implementera den övergripande strategin inom QHSE-området samt att driva utvecklingsprojekt i linje med våra högt uppsatta målsättningar. Du rapporterar till Country Manager i Sverige men har även ett tätt och nära samarbete med QHSE organisationen för EMEA. Resor inom Sverige förekommer.
CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Agera kontaktperson och expert samt stötta ledningen och verksamheten i Sverige gällande arbetsmiljö-, miljö- och säkerhetsfrågor.
Utbilda organisationen inom QHSE-området med fokus på arbetsmiljö.
Säkerställa att vårt miljö- och kvalitetsarbetet följer vårt ledningssystem.
Genomföra arbetsmiljökartläggningar, riskbedömningar och revisioner.
Övervaka och sammanställa inrapporterade olyckor och tillbud samt följa upp nyckeltal för hälsa och säkerhet.
Stötta verksamheten i arbetsmiljö- och miljöfrågor vid övertagande och implementering av nya kundkontrakt.
Projektleda implementering av system för kvalitetssäkring av underentreprenörer inom arbetsmiljö och miljö.
Implementering och uppföljning av företagets och kunders regelverk samt lagstiftning.
Säkerställa att organisationen uppfyller alla myndighetskrav, lokala krav, kvalitetsnormer och att vår säkerhetskultur efterlevs.
Tillsammans med HR driva och samverka i det systematiska arbetsmiljöarbetet.
Din profil:
Du är utbildad arbetsmiljö- eller miljöingenjör, alternativt har du en högskoleutbildning inom ett tekniskt eller naturvetenskapligt område eller kan uppvisa motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet
3-5 års erfarenhet från ovanstående arbetsuppgifter där du har arbetat såväl operativt som strategiskt med arbetsmiljö- och miljöfrågor.
Mycket god erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM).
Van vid att arbeta i ett internationellt företag och en matrisorganisation.
God kommunikativ förmåga och flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift, då vi arbetar i en internationell koncern med många kontaktytor.
Det som gjort vår nuvarande kollega så lyckosam i rollen är med anledning av att hon brinner för QHSE-frågorna och har förmågan att inspirera och utbilda andra inom området. För att även du skall lyckas i rollen tror vi att du är likasinnad. Vi ser också att du kan bygga starka relationer både internt och externt, är nyfiken och hittar lösningar på problem och vägar framåt. I ditt arbete är du noggrann och kvalitetsmedveten.
Du är självgående och har en stark drivkraft och vilja att arbeta förebyggande samt för att utveckla verksamheten inom kvalitet och arbetsmiljö.
Tjänsten är på heltid, med placering i Stockholm. Urval sker löpande då vi gärna ser att tillsättningen sker så snart som möjligt.
Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi är stolta över att LinkedIn 2017 utsåg CBRE till ett av världens 20 bolag där talanger helst vill arbeta och att Forbes 2018 valde ut CBRE till en av de bästa arbetsgivarna för kvinnor. CBRE har också blivit rankad #1 inom Real Estate i Fortune Magazines World’s Most Admired Companies för 2019, vilket vi är mycket glada över. Vi tror att vårt medvetna arbete kring vår företagskultur och People Management bidragit till denna utnämning!
CBRE Group, Inc. är världens största kommersiella fastighets- och värdepappersföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som gör det möjligt för våra kunder att blomstra! Våra 100 000 anställda betjänar fastighetsinvesterare och fastighetsägare genom dryga 530 kontor över hela världen och omsatte 2020 23,8 miljarder dollar. Våra tjänster inkluderar facility management, transaktioner och projektledning; Fastighetsförvaltning; Investment management; Bedömning och värdering Fastighetsleasing Strategisk rådgivning; Fastighetsförsäljning; Inteckningstjänster och utvecklingstjänster.