OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för vår uthyrningsverksamhet en Arbetsmiljökoordinator till ett producerande företag i Västerås. Befattningens syfte är att ha arbetsmiljölagen i fokus. Du är inte ytterst ansvarig utan rapporterar till och bollar frågor med Personalchef. Tjänsten är ett vikariat på 1-1½ år med start i maj eller juni månad. Huvuduppgifter: - Planera och köpa in säkerhetsutrustning som hörselskydd, skyddsglasögon. - Säkerställa att all personal har kunskap om säkerhetslagar och regler, säkerställa att företaget har väl tränade anställda i Första hjälpen. - Säkerställa att SOSrummet är utrustat med all nödvändig utrustning. - Säkerställa att Första hjälpen utrustning finns på nödvändiga platser. - Sköta kontakten med arbetsmiljöinspektionen. - Säkerställa att nya maskiner har den säkerhetsutrustning som krävs före start. - Säkerställa att all personal använder den säkerhetsutrustning som krävs för tjänsten samt ha kunskap om varför, när och hur den skall användas. - Administrera alla olyckor och tillbud och se till att åtgärder sätts in när något har hänt. - Hålla i skyddskommiten, kalla till skyddskommittens möten och ansvara för protokollen. - Ansvara för skyddsronden. Du har tidigare arbetat med arbetsmiljöfrågor, gärna i producerande verksamhet. Du har god förståelse för arbetsmiljölagen och systematiskt arbetsmiljöarbete. Som person är du strukturerad och har lätt för att ta in ny information. Du är ödmjuk och trivs med att arbeta i en miljö där det är högt i tak. Du har även god personkännedom och förmåga att samarbeta med olika personlighetstyper. Proffice är det nordiska bemanningsföretaget. Vi har över 10 000 medarbetare och verkar inom personaluthyrning, rekrytering, outsourcing samt karriär- & utvecklingsprogram. Profficeaktien är noterad på Stockholmsbörsen.