Arbetsmiljö/kundansvarig för arbetsmiljöarbete m.m

Arbetsmiljö/kundansvarig för arbetsmiljöarbete m.m

Arbetsbeskrivning

Saki Assistans är verksamma över hela Sverige och arbetar med personlig assistans med människor med funktionsnedsättningar. Vi arbetar efter fyra grundpelare som speglar verksamheten och våra värderingar Inflytande, Trygghet, Flexibilitet och Förståelse arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsnedsättning, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt.
Söker du ett enkelt, bekvämt och förutsägbart jobb? Då är det slöseri med din tid att läsa vidare här! Vi erbjuder inga enkla jobb. Våra tjänster kräver engagemang, mod, mental styrka och socialt patos. Vi ställer de kraven för att vårt arbete är viktigt. Vi arbetar med mänskliga rättigheter. Vårt uppdrag är att se till att våra kunder kan leva. Inte bara överleva. Vi är möjliggörare.
Arbetsmiljöansvarig
Vi ser gärna att du har erfarenhet från adekvat utbildning och arbetslivserfarenhet av rollen som arbetsmiljöansvarig inom personlig assistans eller liknande, arbetsmiljöarbete, du arbetar systematiskt med höga krav på kvalitet, att du är en initiativrik, kommunikativ, analytisk och noggrann person som värdesätter att jobba under eget ansvar och driva egna projekt.
Du har förmågan att självständigt lösa problem men är samtidigt flexibel och kan samarbeta. Allt som ingår i arbetsmiljöarbete såsom göra arbetsmiljöundersökningar och riskbedömningar inom personlig assistans t.ex, enkätundersökningar, genomgång av arbetsmiljön i verksamheten, utvecklar ock skapar företagets rutiner, riktlinjer och instruktioner samt säkerställer att de följs i verksamheten med målet att det råder en säker, trygg och hälsosam arbetssituation, assistanspärm som vid behov ska uppdateras, samt att allt inom arbetsmiljöarbete hålls levande och uppdaterat. Du har också personal- och arbetsmiljöansvar för de personliga assistenter som arbetar i kundgrupperna. Externa kontakter med myndigheter och god man förekommer.
För hela verksamheten ska ske uppföljning av det systematiska arbetsmiljöarbetet av arbetsmiljöansvarig.
Kundansvarig
Som kundansvarig har du ansvar för helheten kring våra kunders personliga assistans. Det innebär att man ansvarar för kundens personliga assistans som: kvalité, dokumentation, att skriva genomförandeplan och att det hölls uppdaterat m.m.
Vi hoppas att du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans sedan tidigare och att du har erfarenheter som kan hjälpa oss att bli bättre.
Lön och anställningstid enligt överenskommelse.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saki Assistans AB Malmö
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Postadress

Vålframgatan 12
Malmö, 21364

Liknande jobb


13 november 2024

EHS Specialist

EHS Specialist

12 november 2024