OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till Bästa arbetsplatsen, vara en del av att utveckla vårt samhälle i Örebro samt supportera verksamheten med din kompetens. Då har vi en rolig utmaning till dig inom funktionen arbetsmiljö.
Våra byggprojekt har en utmanande arbetsmiljö pga många aspekter. Vår viktigaste prioritering är en säker arbetsmiljön därför är det arbetet alltid högst upp på agendan. Varje byggprojekt är unikt utifrån platsens förutsättningar, entreprenadform och produkten vi ska bygga. Vi söker därför en operativ samordnare som genom sin kompetens inom arbetsmiljö kan stötta våra projekt i arbetsmiljöarbetet. Det ger stora möjligheter för dig att delta och påverka hur vi planerar samt genomför produktionen på ett säkert och hållbart sätt.
Arbetet är dynamiskt utifrån hela arbetsmiljöområdet med fokus på praktiska uppgifter exempelvis att planera APD, delta vid arbetsberedningar och skyddsronder, identifiera risker, utreda händelser, coacha och utbilda m.m.
För att lyckas i arbetet ska du gilla att vara ute på våra projekt i verksamheten. Du handlingskraftig och driven men mån om att förankra och samarbeta för att få med dig organisationen så vi tillsammans uppfyller rutiner och lagar. I en händelserik vardag innebär det också att du behöver vara lösningsorienterad och kunna prioritera då ditt arbete är svårt att planera långt i förhand. Grundläggande måste du kunna tolka lagar, diverse AFSar och noggrant hantera administration och rapportering. Utbildning och/eller erfarenhet inom arbetsmiljö är också en nödvändig förutsättning då du förväntas driva arbetsmiljöarbetet lokalt. Till din hjälp har du gott om stöd bl.a. ett nätverk av kollegor runt omkring i vår geografi. Du tillhör och rapporterar till arbetschef där ni båda är placerade på vårt kontor i Örebro.
Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Vi arbetar med löpande tillsättning.
Vid frågor vänligen kontakta Regional arbetsmiljösamordnare Pontus Dahlén 073-337 20 66 eller HR Chef Lars Erik Magnusson 072-533 76 45
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Gardikro, Personalsamordnare
018-65 02 38, 072-533 32 57
Mattias Tapper, Arbetschef
018-65 02 17, 073-337 23 53
Peder Lidström, Arbetschef
018-65 02 37, 0733-37 25 37
Richard Lantz, Arbetschef
018-65 02 31, 073-337 13 80
Johan Björk, Arbetschef
070-770 73 32
Mikael Eriksson, platschef
0733-37 58 58
Thommie Östman
0733-376564
Eric Lomstedt, arbetschef Vägdrift
070-779 40 22
Annelie Eskemyr, Personalsamordnare
070-779 40 91
Katarina Holm, personalsamordnare
, 0733-37 69 06