OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Arbetsmiljösamordnare till ett längre konsultuppdrag hos kund! Vi söker dig med tidigare erfarenhet från arbetsmiljösamordning i bygg- och anläggningsprojekt inom verksamhet som järnväg, kollektivtrafik eller infrastruktur samt med praktisk erfarenhet inom arbetsmiljölagstiftning.
Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. AB Storstockholms Lokaltrafik är ansvarig för byggarbetsmiljösamordningen av dessa byggnads- och anläggningsarbeten i enlighet med Arbetsmiljölagen 3 kap 7 §.
Portfölj reinvesteringar består av ett flertal projekt som spänner över samtliga Trafikförvaltningens anläggningsdelar och teknikslag. Projekten drivs som separata eller i programform och inbegriper ett projekts alla faser. Respektive projekt och program har sin egen organisation där samtliga nödvändiga funktioner ingår. Inom portföljen har de ambitionen att uppnå ett standardiserat arbetssätt med enhetlig dokumentation.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som operativ arbetsmiljösamordnare för Sektion Portfölj Reinvestering bolag är du viktig att medverka och bidra till sektionens totala leverans. Du kommer att stödja projektledningen i arbetsmiljöfrågor, genom dels operativt arbete och dels genom kunskap i sakfrågor.
I uppdraget ingår bland annat att:
• Bidra och utveckla goda arbetsmiljölösningar
• Säkerställa enhetliga arbetsmiljöplaner för sektionens projekt och program
• Driva och följa upp de rutiner och processer som innefattar arbetsmiljöfrågor
• Bidra i förbättringsarbete för att tillgodose sektionens arbete med utveckla standardisering och ”best practice”
• Aktivt bidra till att utveckla nätverket av arbetsmiljöansvariga i portföljens projekt och programs
• Stödja sektionen- och projektledningen gällande kravhantering avseende byggarbetsmiljön
• Operativt stödja i projektens olika faser och aktiviteter
• Bidra till utveckling av KPI:er inom arbetsmiljöfrågor
Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd hos oss på Snille. Uppdraget beräknas starta i maj och pågå till december 2024.
Din profil
Krav:
• Minst 6 års erfarenhet som BAS-P/BAS-U
• Minst 3 års praktisk erfarenhet av liknande roll, tex arbetsmiljöhandläggare eller arbetsmiljösamordnare
• Minst 3 års praktisk erfarenhet från arbetsmiljösamordning i bygg- och anläggningsprojekt inom liknande verksamhet (järnväg, kollektivtrafik, infrastruktur, offentlig verksamhet)
• Minst 3 års praktisk erfarenhet inom arbetsmiljölagstiftning
Önskemål:
• Väl förtrogen med regionens organisation och kravbild utifrån regionens riktlinjer och säkerhetsföreskrifter
• Erfarenhet och förståelse inom projektmetodik
• Erfarenhet av att ha arbetat med Microsoft Office paketet
Det är viktigt att du tar egna initiativ och eget ansvar för arbetsuppgifterna. Som person är du lösningsorienterad och samarbetsinriktad. Du planerar ditt arbete och är noggrann med att hålla deadlines. Du är självständig och tycker också om att samarbeta med andra.
Om företaget
Mer information om företaget ges längre fram i processen.
Om Snille
Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!
Låter det intressant?
Då är du välkommen att söka tjänsten via länken nedan! Vi behandlar ansökningar och tillsättning löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 18 maj. Vid frågor skicka ett mail till info@snillebemanning.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Sköld