OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en erfaren arbetsmiljösamordnare till kund i snustillverkningsbranschen.
I arbetsuppgifterna ingår:
• Implementera arbetsmiljöprocesser enligt företagets standard.
• Samordna utbildningar för både anställda och konsulter.
• Genomföra riskanalyser.
• Hålla sig uppdaterad gällande svensk arbetsmiljölagstiftning.
• Koordinera miljömätningar, dvs. mäta buller, inomhusluftens och utomhusluftens kvalitet.
• Se över och förbättra skyddsutrustning.
• Ansvara för den lokala rapporteringsprocessen; datainsamling, rapportering och uppföljning av skador, olyckstillbud och riskobservationer samt anmäla till arbetsmiljöverket och skyddsombud.
• Sammankalla till skyddsronder; genomförande samt uppföljning.
Vid sidan av rollen som arbetsmiljösamordnare finns en önskan om att du även är involverad i projekt inom marknadsföring av nya produkter.
Konsultuppdraget ska tillsättas i augusti och pågår minst ett år med möjlighet tillförlängning.
Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat minst två år som arbetsmiljösamordnare och har goda kunskaper i arbetsmiljölagstiftning.
Du drivs av förbättringsarbete och har kvalitét som hög prioritet i ditt arbetssätt.
Har du projektledarerfarenhet är det en merit.
För rollen så kommer du skapa kontakter både externt och internt vilket ställer krav på en mycket god förmåga att kommunicera samt skapa goda relationer.
Det är av stor vikt att du är flytande i engelska i både tal och skrift då koncernspråket är engelska.
Du har goda kunskaper i hela Officepaketet och är van användare av Excel.
I ditt arbete ser vi att du kan strukturera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt så att du når uppsatta mål.
Som person är du serviceminded, flexibel, driven och initiativtagande. Du tar ägandeskap, levererar i tid samt är analytisk och har förmågan att både se helheten och detaljerna.
Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken snarast möjligt. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Camilla Norén på camilla.noren@se.experis.com eller 040-660 63 20
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Rocafort Svensson
Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645