OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du flera års erfarenhet av arbetsmiljöarbete och söker ett nytt uppdrag? Välkommen med din ansökan redan idag
Om uppdraget
Vår kund i Märsta söker en arbetsmiljösamordnare med start senast 2023-01-10, och fram till 2024-01-09. Omfattningen för uppdraget är 70-100%.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll arbetar du med ett flertal projekt, och ansvarar för att skapa en bra säkerhetskultur inom projekten. Du agerar stöd till projektchefen för att hantera och dokumentera arbetsmiljöarbetet för de projekt som man åtagit sig.
Du kommer även arbeta med att ta fram arbetsupplägg och handlingsplan för att skapa en bra säkerhetskultur inom projektet - upplägget ska baseras på en vetenskapligt bevisade arbetssätt så som beteendebaserad säkerhet.
Andra arbetsuppgifter som förekommer:
- Implementera handlingsplanen
- Kontroll, uppföljning och att stötta projekt, bygg, installations och projekteringsledare.
- Att statistik inhämtas och sammanställs
- Checklista arbetsmiljö
- Rapportera till projektchef
Dina kvalifikationer
Krav för tjänsten:
- Minst fem (5) års erfarenhet av en liknande roll
- Minst 2 dagars grundläggande arbetsmiljöutbildning eller liknande
- Utbildning och erfarenhetskrav enligt arbetsmiljölagen
- Tidigare erfarenhet av bygg, mark och anläggningsprojekt, alternativt av bygg eller mark- och anläggningsprojekt
- Två referenser från tidigare relevanta uppdrag skall lämnas
Meriterande för tjänsten:
- Minst 2 dagars BAS-P/ BAS-U utbildning
Personliga egenskaper:
- Vana att kunna kommunicera på ett tydligt sätt
- Engagerad, självständig, målfokuserad och lösningsorienterad men också strukturerat och kvalitetsmedveten
- Lätt för att samarbeta med andra och förmåga att skapa och bibehålla goda relationer med såväl interna som externa intressenter
- Intresse, vilja och förmåga att leverera resultat och du anstränger dig för att leverera lösningar och kreativt hitta nya lösningar
- Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat samt har en förmåga att arbeta självständigt
- Har ett strukturerat arbetssätt inom dokumentationsarbeten i projektet
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, ydalia.mendoza@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson