Arbetsmiljösamordnare till anläggningsprojekt, Stockholm

Arbetsmiljösamordnare till anläggningsprojekt, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader (med option på förlängning)
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 80-100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en Arbetsmiljösamordnare. Arbetsmiljösamordning innebär att skapa en överblick, struktur och prioritera arbetsmiljöfrågorna i projekt samt koordinera deltagande aktörers insatser mot projektets uppsatta arbetsmiljömål såväl som projektmål.

Arbetsmiljöresursen stödjer program-/projekt-/delportföljledaren inom arbetsmiljöområdet och leder/genomför arbetsmiljöarbetet inom programmet/projektet/delportföljen.

Arbetsuppgifter:

- Upprätta Plan för arbetsmiljö för projektet.
- Upprätta arbetsmiljömål för projektet.
- Ha överblick över gällande arbetsmiljömässiga krav inom de i projekten/projektet.
- Kommunicera arbetsmiljöförutsättningar i projektet till arbetsmiljöresurser i överordnat program samt till leverantörer och entreprenörer externt utanför projektet.
- Delta i projektledningen och delta i projektledningsmöten.
- Delta i framtagandet av övergripande tidplan för projektet och se till att arbetsmiljöaspekter beaktas.
- Delta i projektets riskarbete och säkerställa att arbetsmiljörisker beaktas i projektets riskhantering.
- Identifiera projektets behov av projektspecifika rutiner, riktlinjer, mallar och verktyg inom arbetsmiljöområdet, upprätta dessa och vara ett stöd i tillämpningen.
- Delta i arbetet med och/eller granska projektdokumentation som t.ex. planer, rutiner, projekterade handlingar, avtal som påverkar eller kan påverka projektets arbetsmiljöarbete.
- Kartlägga vilka rapporter och utredningar som krävs inom arbetsmiljöområdet.
- Säkerställa att handlingar avseende arbetsmiljöfrågor dokumenteras i enlighet med projektets rutiner.
- Bistå med expertis vid kravställning/delta vid framtagande av kravställning vad gäller arbetsmiljöfrågor i upphandlingar och uppdragsbeskrivningar inom projektet.
- Bistå/medverka vid utvärdering av anbud inom projektet.
- Följa upp programmets ingående projekts arbetsmiljöarbete/följa upp projektets arbetsmiljöarbete.
- Följa upp att deltagare i projektet följer gällande arbetsmiljökrav, arbetsmiljöplaner och når uppställda arbetsmiljömål.
- Följa upp arbetsmiljökrav i projektet och avtal.
- Vara stöd för projektledare och SMAK-handläggare avseende arbetsmiljöfrågor.
- Vara projektets huvudsakliga kontakt i arbetsmiljöfrågor och samverka med interna intressenter.
- Representera projektet i kontakt med olika externa parter och aktörer såsom myndigheter, leverantörer och entreprenörer.
- Samordna myndighetskontakter inom arbetsmiljöområdet.
- Granska entreprenörers slutdokumentation avseende arbetsmiljö.
- Analysera avvikelser och förbättringsförslag samt säkerställa att korrigerande och förebyggande åtgärder planeras och genomförs.
- Föreslå förbättringar inom arbetsmiljöområdet.
- Rapportera till projektledaren samt kommunicera med övriga i projektet
- Planera och genomföra revisioner inom arbetsmiljöområdet.
- Sammanställa resultatet av arbetsmiljöarbetet i projektet.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Eftergymnasial utbildning inom bygg och anläggning eller motsvarande.
- Godkänd utbildning/kurs inom arbetsmiljölagstiftning. (Visas med intyg)
- Godkänd uppdatering inom arbetsmiljölagstiftning, genom utbildning/kurs under de senaste 3 åren. (Visas med intyg)
- 4 års erfarenhet av arbetsmiljösamordning av flera samtidigt pågående entreprenader inom bygg- och anläggning på samma projektområde.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet från flera olika verksamheters arbetsmiljöledningssystem (minst två).

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2022
  • Ansök senast: 16 december 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Facility Manager

1 november 2024

1 november 2024

30 oktober 2024

Platschef anläggning samt infrastruktur

Platschef anläggning samt infrastruktur

25 oktober 2024