Arbetsmiljösamordnare till längre projekt

Arbetsmiljösamordnare till längre projekt

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av roll Arbetsmiljösamordning innebär att skapa en överblick, struktur och prioritera arbetsmiljöfrågorna i projekt samt koordinera deltagande aktörers insatser mot projektets uppsatta arbetsmiljömål såväl som projektmål. Arbetsmiljöresursen stödjer program-/projekt-/delportföljledaren inom arbetsmiljöområdet och leder/genomför arbetsmiljöarbetet inom programmet/projektet/delportföljen. Dina arbetsuppgifter kommer bland att avse:

- Delta i projektets riskarbete och säkerställa att arbetsmiljörisker beaktas i projektets riskhantering
- Säkerställa att handlingar avseende arbetsmiljöfrågor dokumenteras i enlighet med projektets rutiner
- Kartlägga vilka rapporter och utredningar som krävs inom arbetsmiljöområdet
- Delta i arbetet med och/eller granska projektdokumentation som t.ex. planer, rutiner, projekterade handlingar, avtal som påverkar eller kan påverka projektets arbetsmiljöarbete
- Identifiera projektets behov av projektspecifika rutiner, riktlinjer, mallar och verktyg inom arbetsmiljöområdet, upprätta dessa och vara ett stöd i tillämpningen

För att kunna klara av detta längre uppdrag, behöver du uppfylla följande krav:


- Du har en eftergymnasial utbildning inom bygg och anläggning eller liknande
- Du är godkänd inom arbetsmiljölagstiftning (kurs eller utbildning). Din kurs/utbildning är dessutom uppdaterad inom de senaste tre åren (ska uppvisas med intyg)
- Du har ca 4 års erfarenhet av arbetsmiljösamordning, av flera pågående entreprenader samtidigt, inom bygg- och anläggning på samma projektområde
Det är meriterande (dock inget krav) om du har:

- Erfarenhet från olika verksamheters arbetsmiljöledningssystem
- ca 4 års erfarenhet från projekt inom liknande verksamhet (T.ex. kollektivtrafik, infrastruktur, samhällsplanering)

Uppdraget är avsett på heltid och anställningen gäller tillsvidare.

Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Kunden har sin utgångspunkt i Stockholm, där tjänsten är avsedd för heltidsarbete under dagtid.

Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 19 december 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


9 april 2024

8 april 2024