OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?
Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se
Vi har fått utökat förtroende från vår kund att komplettera en av våra bygglogistikentreprenader i Göteborg med en arbetsmiljösamordnare. Arbetsmiljösamordnaren kommer du att ingå i ett härligt och kompetent team på 6 personer från oss på Svensk Bygglogistik som verkar ute på ett stort byggprojekt i Göteborg. Med vårt teams olika kompetenser stöttar- och styr vi vår kund och dess produktionspersonal samt underentreprenörer inom bygglogistik-, samordning- samt arbetsmiljöfrågor. Vi hjälper helt enkelt vår kund att kunna lägga fullt fokus på produktionsfrågor och därmed bidrar vi till en ökad effektivitet. För mer info om vår verksamhet och våra tjänster; www.bygglogistik.se
Som arbetsmiljösamordnare kommer du att arbeta tätt ihop vår redan befintliga arbetsmiljösamordnare på plats. Ni utför arbetsmiljöarbetet enligt upprättade rutiner och regelverk och rapporterar till vår arbetsmiljöingenjör.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Genomför löpande observationsronder.
• Genomför miljö- och skyddsronder enligt uppsatta rutiner och intervall.
• För statistik och dokumenterar åtgärder.
• Följer upp avvikelser.
• Stöd i att implementera åtgärder för riskeliminering.
• Deltar i morgonmöten med underentreprenörer.
• Vid behov stötta i ID-06 hantering.
• Finns som en resurs för genomförande av arbetsmiljö- och säkerhetsprojekt såsom exempelvis ”Safety weeks”.
• Övriga löpande arbetsuppgifter inom arbetsmiljöområdet.
Tjänsten kräver en hel del egen aktivitet och ”synlighet” ute i byggproduktionen, där du för en aktiv dialog med personerna som verkar på bygget. Detta gör du för att se till så att det systematiska arbetsmiljöarbetet och riktlinjer verkligen fungerar och efterlevs av alla aktörer.
För att lyckas i rollen:
Du som söker har inga problem med att frekvent informera (ibland tjata), följa upp samt korrigera olika människor för att lyckas i ditt uppdrag. Då det är en hel del personer som berörs av- och som förväntas följa riktlinjerna inom arbetsmiljöarbetet, krävs det således en mycket bra kommunikativ förmåga hos dig som söker, såväl i tal som i skrift. Vidare har du som söker en har en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att såväl skapa- som att följa upp så att rutiner och krav verkligen efterföljs och dokumenteras på rätt sätt.
Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.
Vi tror att du söker har ett par års tidigare arbetslivserfarenhet kopplat till arbete i liknande tjänster samt validerade teoretiska kunskaper i grunden som är relevanta för tjänsten.
Vi erbjuder:
Vi erbjuder, utöver att få verka i ett innovativt företag som bidrar till att effektivisera byggbranschen, en provanställning på 6 månader som övergår i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa tillsammans med oss.
Vi på Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan:
Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Sista ansökningsdag är den 23 februari 2023.
Tillträde och lön enligt överenskommelse.
För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .
Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-ansvarig Pierre Nyberg
0725710367
Pierre Nyberg