OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och vuxenutbildningen i att lyckas med detta uppdrag. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till vårt viktiga arbete med att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande.
Skolverket söker nu en engagerad Arbetsplatskoordinator till enheten för Internservice.
Vill du vara med och utveckla vår arbetsplatsservice och vårt kontor?
Som koordinator har du ett flexibelt arbete med service- och målgruppsfokus. Du är en del av navet i vår arbetsplatsservice som på ett lösningsorienterat sätt koordinerar våra interna och externa kontaktytor. Som koordinator bidrar du till, utvecklar och säkerställer att vi har rätt service till rätt kvalité i nära samarbete med övriga kollegor inom enheten, där vi tillsammans omhändertar alla delar inom lokalförsörjning. Närmast står vi i startgropen för fortsatt utveckling av vårt nya fina verksamhetsbaserade kontor med anpassningar för det ”nya normala”.
Arbetsplatsservice innefattar tjänsteområden såsom reception, fysisk säkerhet med skal och brandskydd, lokalvård, dryck och frukt, posthantering, kontorsmaterial, möbler- och inventarier, konferensstöd till verksamheten med mera. Tillsammans ser vi till att våra lokaler är trivsamma, funktionella och säkra.
Övrigt som ingår i rollen är ansvar för enhetens gemensamma administration med beställningar, inköp, faktura- och ekonomihandläggning, utreda, utföra och handlägga ärenden samt leverantörsuppföljning av köpta tjänster med mera. Du kommunicerar, för dialog och ger information till verksamheten bland annat via vårt intranät. Rollen är bred och bidrar till ordning och reda samt det ingår att stödja/backa upp dina kollegors funktioner vid semestrar eller sjukdom. Du är ofta delansvarig och/eller projektleder olika utvecklingsprojekt och upphandlingar av tjänster. Du rapporterar till chefen för enhet Internservice.
Vi söker dig som har:
• arbetat i ett utpräglat serviceyrke såsom receptionist, reseledare eller servicecenter
• arbetat i digitalt ärendehanteringssystem med planering och uppföljning
• erfarenhet av att ha arbetat med administration och handläggning under några år
• gymnasieexamen samt utbildning inom service
• mycket god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
• mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska
Det är meriterande med erfarenhet av facility management, aktivitetsbaserade kontor och arbete i en liknande roll där samarbete, uppföljning av leverantörer, kontors- och arbetsplatsservice, logistik samt fakturahantering varit huvudsakliga områden. Övrigt meriterande är erfarenhet av att ha jobbat inom offentlig sektor och ha erfarenhet av diarieföring samt att ha varit delaktig vid inköp och upphandlingar. Har du dokumenterad erfarenhet och/eller utbildning av säkerhetsarbete inom reception och systematiskt brandskydd är det av stor vikt.
Vem är du?
Du är en engagerad person med hög känsla för service. Du tycker om att arbeta brett, trivs med att tillhöra ett team där du bidrar och sprider positiv energi och värdesätter nära samarbete med kollegor. Vidare tror vi att du är lösningsorienterad, ansvarstagande, noggrann och prestigelös. Vi söker dig som är driven och proaktiv med god förmåga att administrera, planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet ställer krav på samarbetsförmåga, ansvarstagande, tydlighet och social kompetens. Du är lyhörd och förstår vikten av goda relationer såväl internt som externt. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.
Vilka är vi?
Enheten för internservice ansvarar för att driva och utveckla myndighetens strategiska och löpande arbete inom lokalförsörjning och fysisk infrastruktur. Med ett ekonomiskt och miljömedvetet fokus erbjuder vi rätt service, i rätt tid, på rätt sätt i ändamålsenliga lokaler med god arbetsmiljö och hög trivsel. Funktioner såsom lokalansvar, säkerhets- och miljösamordning, möbler och inventariet ingår inom enheten och vi tillhör avdelningen verksamhetsstöd.
Medarbetarskapet är viktigt för oss på Skolverket. Att arbeta hos oss innebär att du agerar i enlighet med Skolverkets medarbetarskapspolicy och den statliga värdegrunden. Vårt medarbetarskap och ledarskap är formulerat i fem kärnvärden; förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling
Upplysningar och ansökan
Sista ansökningsdag är den 15:e februari 2021. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Vi ser gärna att tillträdet sker så snart som möjligt. Intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag.
Vid årsskiftet 2019/2020 flyttade hela Skolverket till nya lokaler i Solna Business Park.
Varmt välkommen med din ansökan!
Skolverket strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns i den verksamhet vi stödjer, vi välkomnar därför sökande med olika kön, bakgrund och etnicitet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Skolverket tillämpar provanställning.
Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Jenny Sellberg 08-5273 3828 (Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47.
I denna rekrytering har Skolverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktperson
Ulrica Nordström
ulrica.nordstrom@skolverket.se, 08-5273 3420
Kontaktpersoner på detta företaget
Se fullständig annons på vår hemsida!
Zara Warglo, Tf enhetschef
08/527 332 31
Kristina Larsson, Ekonomichef
08-527 332 00
Karin Hector-Stahre, Enhetschef
08-527 332 76
Karin Kroon, HR-chef
08/527 33 147
Christina Polgren, Enhetschef
08/527 33 382
Eva Nordlund, Undervisningsråd
08/527 33 595
Mats Olsson, Undervisningsråd
08/527 333 63
Anders Palm, Enhetschef
08/527 332 00
Johanna Freed, Biträdande enhetschef
08/527 332 00