OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hälso- och sjukvårdsavdelningen
Är du legitimerad arbetsterapeut? Vill du arbeta på en avdelning som arbetar effektivt, trivs tillsammans och har en fin sammanhållning?
Vi ser fram emot din ansökan!
Du kommer arbeta i ett team som består av arbetsterapeuter, sjuksköterskor och fysioterapeuter. Vi utför hälso och sjukvårdsinstser inom gruppboenden, socialpsykiatri och ordinärt boende. Inom hemsjukvården ansvarar vi för patienter under 65 år. Hos oss finns får du många kollegor med lång erfarenhet av att arbeta med denna patientkategori.
Ditt uppdrag
En av de viktigaste uppgifterna du som arbetsterapeut har är rehabliitering. I arbetet ingår bland annat att bedöma behov av och förskriva hjälpmedel, bedöma och intyga behov av bostadsanpassning, utbilda och handleda personal samt ha god kontakt med patientens kontaktnät. Arbetet innebär ett gott och nära samarbete med chefer och medarbetare i de olika verksamheterna. Du kommer att göra egna bedömningar och fatta beslut utifrån dessa. Arbetet är till stor del självständigt och du kommer själv behöva planera hur dina arbetsdagar kommer att se ut.
Din bakgrund
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunal hälso och sjukvård. Arbetet kräver att du behärskar det svenska språket obehindrat i både tal och skrift samt innehar B-körkort. Har du språkkunskaper utöver svenska ses det som meriterande för tjänsten.
Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du är lugn och samlad i olika situationer och kan fokusera på rätt saker. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Elisabeth Ramén, verksamhetschef 018-727 84 29
Annika Norstedt, verksamhetschef 018-727 88 16
Facklig företrädare:
Sveriges Arbetsterapeuter, Jesper Randberg, 018-727 84 32
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsnedsättning ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering. Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43