OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hälso- och sjukvårdsavdelningen
Är du arbetsterapeut och vill arbeta på en trivsam arbetsplats med en fin sammanhållning? Vill du bli en del av ett team med många kompetenser?
Välkommen till Hälso- och sjukvårdsavdelningen!
Vi utför hälso- och sjukvårdsinsatser inom gruppboenden, socialpsykiatrin och ordinärt boende. Hos oss får du många kollegor med lång erfarenhet av att arbeta med denna patientkategori.
Ditt uppdrag
Du kommer att arbeta i ett team som består av arbetsterapeuter, sjuksköterskor och fysioterapeuter. I arbetet ingår bland annat att göra ADL-bedömningar, bedöma behov av och förskriva hjälpmedel, bedöma och intyga behov av bostadsanpassning, utbilda och handleda personal samt ha god kontakt med patientens kontaktnät. Arbetet innebär ett gott och nära samarbete med chefer och medarbetare i de olika verksamheterna. I arbetet kommer du göra egna bedömningar och fatta beslut, du planerar till stor del din dag själv.
Din bakgrund
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård. En förutsättning för tjänsten är att du har körkort och kan uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har ytterligare någon språkkompetens.
Som person har du en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar samtidigt som du är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Du har även en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Annika Norstedt, verksamhetschef, 018-727 88 16
Jesper Randberg, arbetsterapeut, 018-727 84 32
Facklig företrädare:
Sveriges arbetsterapeuter, Jesper Randberg, 018-727 84 32
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 54 75.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsnedsättning ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering. Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43