OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Beställning och kvalitet ansvarar för tre verksamheter, biståndshandläggning mot äldreomsorg, kommunal sjukvård samt handläggning mot missbruk, färdtjänst, LSS (lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade) och socialpsykiatri.
En av våra kollegor ska vara föräldraledig så vi söker Dig som är intresserad av att arbeta som legitimerad arbetsterapeut. Vi är ett härligt gäng som tar hand om varandra och har brukaren i fokus. Vi arbetar inom äldreomsorg, LSS och socialpsykiatri.
Välkommen till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer självständigt och tillsammans med kollegor och övriga yrkesgrupper göra bedömningar av aktivitets- och funktionsförmåga utifrån din yrkeskompetens.
Du arbetar med dokumentation i datajournal enligt gällande lagar och föreskrifter.
Du utför insatser och träning, behandling samt utprovning och förskrivning av hjälpmedel och ingår i ett team som består av arbetsterapeut, fysioterapeut, sjuksköterska, biståndshandläggare, undersköterskor och enhetschef.
Rollen innebär ett stort förtroende och ger utrymme för egenansvar där du skapar möjlighet till en förbättrad situation för patienterna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Har du erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård, arbete inom annan rehabilitering så som primärvård eller sjukhus är det meriterande. Vi ser positivt på vidareutbildning inom yrket.
Som person är du självständig och har förmåga att vara flexibel och prioritera. Du är ansvarsfull och kan samarbeta väl. Att bemöta människor i olika situationer på ett professionellt sätt är för dig en självklarhet och du är bra på att skapa kontakt och bygga relationer. För att trivas i uppdraget behöver du vara intresserad av äldre människor och dess åldrande. Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande under annonseringen.
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Maria Wichers
0321-595631
Enhetschef Maria Nordgren
0321-595650
Handläggare Louise Johansson
0321-595655
Enhetschef Anna-Maria Possner
0766-43 66 36
Enhetschef Lotta Andersson
Enhetschef Anna-Maria Possner