OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.
Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. Här arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell vård och omsorg med människan i fokus.
Som legitimerad arbetsterapeut träffar du Karlstadsbor från sju år och uppåt som bor i eget boende, på ett vårdboende eller vistas på daglig verksamhet. Du möter patienter som på grund av funktionsnedsättning fått en begränsad aktivitet eller delaktighet. Arbetet innebär att stödja människan att utveckla fysiska, kognitiva och sociala förmågor och att finna nya lösningar till en fungerande vardag. Vi erbjuder en god introduktion och tillgång till mentorer när du börjar din anställning hos oss.
ARBETSUPPGIFTER
Som arbetsterapeut arbetar du i förebyggande, funktionsbevarande och funktionshöjande syfte.
Arbetsterapeutens arbetsuppgifter är att värdera vårdbegäran och bedöma behov utifrån förvaltningens uppdrag och fastställda arbetsordning. Du gör bedömningar, fattar beslut och upprättar vårdplaner. Du vidtar egna åtgärder där det ingår att förskriva hjälpmedel alternativt ordinerar utförandet av åtgärder. En annan del av arbetet är att utreda behov av förändringar i den fysiska miljön. I ditt arbete ska du även göra uppföljningar, utvärderingar och dokumentera det egna arbetet samt ordinerade åtgärder. Du ansvarat för handledning, råd, stöd och information i enskilda patientärenden.
KVALIFIKATIONER
Du är legitimerad arbetsterapeut. Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal- och/eller landstingsverksamhet. Arbetet ställer stora krav på självständighet samtidigt som du behöver ha en god samarbetsförmåga. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga, ha ett gott bemötande och vara flexibel då merparten av din arbetstid är förlagd i patientens hem.
B-körkort för manuell växel är ett krav.
Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91