OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hälso- och sjukvårdsavdelningen
Vi utökar vår verksamhet samtidigt som vi letar ersättare för medarbetare som planerar att gå i pension.
Omsorgsförvaltningens assistansteam ansvarar för personer från 17 år som har beslut om assistans, kontaktperson, ledsagning och anhörigvård. På omsorgsförvaltningens team för särskilda boenden inom LSS och psykiatri utförs hälso- och sjukvårdsinsatser inom våra gruppboenden. Vi har även verksamhet inom övrig hemsjukvård.
Våra patienter bor i både i de centrala delarna av kommunen och på landsbygden.
Oavsett vad du främst kommer arbeta med ingår du i ett team som består av arbetsterapeuter, sjuksköterskor och fysioterapeuter. -
Ditt uppdrag
I arbetet ingår bland annat att bedöma behov av och förskriva hjälpmedel, bedöma och intyga behov av bostadsanpassning, utbilda och handleda personal samt ha god kontakt med patientens kontaktnät. Arbetet innebär ett gott och nära samarbete med chefer och medarbetare i de olika verksamheterna.
Din bakgrund
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård och mångårig erfarenhet som arbetsterapeut.
Arbetet kräver att du har förmåga att göra egna bedömningar o fatta beslut. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, såsom samarbetsförmåga, ansvarstagande och initiativförmåga eftersom du till stor del planerar din dag själv. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är också en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Elisabeth Ramén, verksamhetschef assistans 018-727 84 29
Annika Norstedt, verksamhetschef särskilt boende 018-727 88 16
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsnedsättning ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering. Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43