OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansök idag. Kollegor imorgon.
Arbetsbeskrivning
Rehabenhetens uppdrag är att utföra rehabiliterande åtgärder inom kommunens ansvarsområde till personer i ordinärt boende, vård- och omsorgsboenden, gruppboenden inom LSS och socialpsykiatri samt korttidsboenden.
Ett annat av verksamhetens uppdrag är att arbeta förebyggande och främjande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 2022-01-03 eller enligt överenskommelse.
Vi intervjuar och rekryterar löpande under ansökningstiden.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innefattar bedömning och träning av aktivitetsförmåga i det dagliga livet, förskrivning av hjälpmedel, bedömning av patientens förmåga i hemmiljö och utfärdande av intyg inför bostadsanpassning. Åtgärderna utgår från patientens mål och behov och anpassas mycket individuellt med syfte att stödja till ökad självständighet och delaktighet i vardagslivet.
Ditt arbete är självständigt men du samverkar i ett team med bland annat sjuksköterskor, sjukgymnast, läkare från vårdcentral och omvårdnadspersonal.
I uppdraget ingår att handleda omvårdnadspersonal i rehabiliterande och habiliterande arbetssätt.
Kvalifikationer
Du som söker bör ha kunskap och erfarenhet inom verksamhetsområdena HSL och LSS. Kunskaper om SoL är meriterande.
Har du kunskaper om hjälpmedelsförskrivning och erfarenhet av rehabilitering och habilitering, utfärdande av intyg och bostadsanpassningsärenden ses det som också som meriterande.
Vi söker dig som har förmåga att arbeta lösningsfokuserat, strukturerat och som kan ha många saker igång samtidigt. Dina starkaste sociala förmågor är att du kan samarbeta bra med andra människor, är lyhörd och har en helhetssyn. Det är viktigt att du har tålamod och att du har förmågan att hantera oväntade situationer.
Datavana som är relevant för din befattning samt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska erfordras.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet samt att du delar Mora kommuns värdegrund.
Krav
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och har körkort B för manuell bil.
Socialförvaltningen
Mora i hjärtat av Dalarna!
Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.
Välkommen med din ansökan till oss!
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.
Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02