OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Vård- och omsorgsförvaltningen stödjer och servar runt 4 000 äldre och personer med funktionsnedsättning boende i vår kommun. På förvaltningen arbetar omkring 2 000 medarbetare inom vårdboende, hemtjänst, korttidsvård, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor.
Vård- och omsorgsförvaltningen genomför nu flera utvecklingsinsatser och stärker kompetensen för att öka tryggheten för våra medborgare. En viktig del i detta utvecklingsarbete är att ytterligare stärka och utveckla kompetensen i vårt demensteam. Vi genomför därför en utökning av specialistkompetens på området genom att nuvarande demenssjuksköterska kompletteras med ytterligare en demenssjuksköterska samt en arbetsterapeut. Tillsammans bildar dessa förvaltningens demensteam.
Demensteamet kommer organisatoriskt att tillhöra biståndskontoret med utgångspunkt från Resurscentrum. Demensteamet kommer att vara ett stöd till samtliga utförare.
ARBETSUPPGIFTER
Huvuduppdraget för teamet ska vara att ge konkret och nära operativt stöd till förvaltningens samtliga verksamheter. I detta ska ingå att ansvara för bedömning av behov av åtgärder i enskilda ärenden, ge operativt stöd till verksamheten i form av handledning, utbildning, observationer, vara länken till interna och externa samarbetspartners mm. I teamets ansvar ska också ingå att utveckla kognitionsarbetet, leda anhöriggrupper och anordna informationsträffar.
KVALIFIKATIONER
Du är legitimerad arbetsterapeut med flerårig erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom. Vi utgår ifrån att du har arbetat med kognition och kognitiva hjälpmedel. Har du fördjupad kunskap i form av vidareutbildning inom demens är det meriterande. Tidigare erfarenhet av utvecklingsarbete är ett plus.
Vi vill att du har en god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt. Du tycker om att driva utveckling och har en pedagogisk förmåga. Bra bemötande och god förmåga till samarbete är en förutsättning för det teamarbete som ska bedrivas.
Körkort är ett krav då våra kunder finns i hela kommunen.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91