OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20242269
Bli en del av vårt team på enheten för bostadsanpassning! Vi söker en serviceinriktad person med intresse för myndighetsutövning.
Arbetsuppgifter
Som arbetsterapeut på enheten för bostadsanpassning och tillgänglighet kommer du att arbeta som handläggare av bostadsanpassningsbidrag. Handläggning av ärenden sker utifrån Lagen om bostadsanpassningsbidrag och innebär myndighetsutövning.
Huvuddelen av din arbetsdag består av administrativt arbete men även hembesök utförs efter behov.
En annan viktig funktion i tjänsten är kontakter med olika myndigheter, fastighetsägare, byggprojektörer med flera. Som handläggare agerar du även konsult gentemot intygsgivarna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut eller har annan utbildning som vi bedömer likvärdig för tjänsten. Erfarenhet inom bostadsanpassning och hjälpmedel är meriterande liksom goda kunskaper i lagen om bostadsanpassningsbidrag.
Det vi anser behövas för att lyckas i rollen är att du drivs av att skapa värde genom tydlig kommunikation och självständigt arbete. Du ser detaljer utan att tappa helheten, och är engagerad i att leverera kvalitativa lösningar.
Din förmåga att strukturera och leda ditt arbete gör dig till en viktig del av teamet. Eftersom tjänsten innebär myndighetsutövning och många personkontakter är det viktigt med rätt personlig kompetens. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav och andra språkkunskaper är meriterande.
Tjänsten är ett vikariat och vi ser gärna att du har möjlighet att börja 20 januari 2025 men det är inte ett krav.
Om arbetsplatsen
Enheten för bostadsanpassning handlägger ärenden rörande bostadsanpassning. Enheten är en del av Avdelningen för arkitektur och bygglov och består av 11 medarbetare och en chef. Bostadsanpassningsbidrag är ett eget ansvarsområde gentemot kommunfullmäktige. Enheten arbetar också med tillgänglighet i övrigt.
Arkitektur och bygglov är en avdelning vid Stadsbyggnadskontoret och har i myndighetsuppdrag att bland annat ta beslut i bygglovsfrågor, och teknisk hantering av projektprocessen.
Stadsbyggnadskontoret ansvarar för myndighetsutövning för plan-, bygg- och lantmäterifrågor. Förvaltningen arbetar med översiktlig planering, detaljplanering, fastighetsbildning, bygglov, mätning och kartläggning. Stadsbyggnadskontoret arbetar för Malmöborna, byggmarknadens olika aktörer och övriga verksamma i Malmö. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 230 medarbetare förutsättningar för en stad som är hållbar och attraktiv att bo och verka i. Hos oss får du alla förmåner av trygghet och flexibilitet man kan förvänta sig av en offentlig arbetsgivare. Den allra största förmånen, som vi ser det, är att tillsammans med professionella kollegor få göra skillnad på riktigt för Malmö och Malmöborna.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Visstidanställning, vikariat ca 11 månader
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 20-januari 2025 eller enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98