OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Socialförvaltningens verksamhet Hälsa och sjukvård arbetar kommunens sjuksköterskor, distriktssköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter/sjukgymnaster med hälso- och sjukvård, rehabilitering och habilitering för äldre och personer med olika typer av funktionsvariationer. Totalt är vi ca 40 medarbetare.
Till vår Rehabenhet söker vi nu en arbetsterapeut som till stor del ska arbeta mot kommunens LSS-enhet - Stöd och service. Rehabteamet i Krokom arbetar fritt och självständigt i nära samarbete med kollegor och andra professioner med målet att stärka individens trygghet och självständighet i tillvaron.
Arbetsuppgifter
I din roll som arbetsterapeut bidrar du med din specifika kompetens för att skapa delaktighet i vardagen för de personer vi möter. Det pågår ett förändringsarbete inom Stöd och service med målsättningen att öka kvaliteten och att skapa världens bästa boende och liv för dem vi är till för. Vi ser därför att du är driven, självständig, modig och trygg i din roll som arbetsterapeut. Vi uppskattar idérikedom och en vilja att utveckla så väl dig själv som verksamheten. Dokumentation sker i journalsystemet Viva.
Arbetstiden är förlagd till vardagar under dagtid.
Kvalifikationskrav
Du är legitimerad arbetsterapeut med yrkeserfarenhet
B-körkort är ett krav
Vi ser gärna att du har kunskap om och erfarenhet av arbete med medfödda och tidigt förvärvade funktionsvariationer samt kognitiv och kommunikativ funktionsvariation
Vi tror att du är öppen, prestigelös och samarbetsinriktad. Du har ett stort engagemang för arbete med människor och ett ödmjukt och professionellt bemötande. Du har god förmåga att arbeta självständigt och att prioritera samt att arbeta i team.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid/deltid med tillträde enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.