OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rehab Finspång tillhör Primärvårdscentrum (PVC). Vårt mål är att vara en attraktiv arbetsplats genom att främja en arbetsmiljö som ger balans mellan arbete och fritid. Inom verksamheten i Finspång finns, utöver rehaborganisationen, primärvård och en distriktssköterskemottagning, egen jourmottagning, laboratorium med utbyggd service, närvårdsklinik och LAH i samma hus. Totalt består verksamheten av drygt 200 medarbetare i många olika befattningar. Kännetecknande för verksamheten är god samverkan mellan enheterna och olika yrkesgrupper. Vi har också ett nära samarbete med Finspångs kommun gällande framförallt hemsjukvård för våra gemensamma invånare.
Inom Rehab Finspång arbetar cirka 30 medarbetare. Professioner inom verksamheten är arbetsterapeuter, fysioterapeuter, logopeder och undersköterskor. Vi arbetar inom primärvård, slutenvård och specialiserad vård. Under slutet av 2020 flyttade hela vår verksamhet till en nyproducerad vårdbyggnad, Vårdcentrum Finspång. Vilket innebär att vi har stora och ändamålsenliga lokaler.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en arbetsterapeut som vill jobba inom vårt primärvårdsuppdrag. Du kommer att arbeta i team tillsammans med vår fysioterapeut och i huvudsak bedöma och behandla patienter med psykisk ohälsa. Den psykiska ohälsan hos patienterna är vanligtvis relaterat till stress, smärta och ohälsosamma levnadsvanor. Behov av att arbeta med psykisk ohälsa inom vår verksamhet har ökat senaste åren och arbetssättet är under utveckling, du ges därför stora möjligheter att påverka upplägget.
Vid behov kan du även arbeta inom andra delar av vårt primärvårdsuppdrag och vid frånvaro täcker vi upp för varandra. Övriga arbetsterapeutiska områden är neurorehabilitering, handrehabilitering, kognitiva utredningar samt arbete i slutenvården.
Utbildning och erfarenhet
Du är legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet av primärvårdsrehabilitering i allmänhet och psykisk ohälsa i synnerhet är meriterande, likaså erfarenhet av journalsystemet Cosmic. B-körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
Som person arbetar du bra med andra människor. Du har förmågan att lyssna och kommunicera på ett konstruktivt sätt. Vidare är du självgående och strukturerad. Du har en positiv attityd, är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Anställning och information
Tillsvidaretjänst på 100 %, tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef, Tomas Gilliot, 010-104 25 81, tomas.gilliot@regionostergotland.se
Facklig företrädare för SACO är Emma Engberg, 010-104 24 83, emma.engberg@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 1 mars 2021. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210204.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48