OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Mjölby är en del av Primärvårdscentrum (PVC) i Region Östergötland och ligger centralt, endast med fem minuters gångavstånd från pendelstationen.
Mjölby har under de sista åren expanderat och staden växer i befolkning, bra villapriser och attraktiva områden är en av orsakerna. Mjölby kommunen har siktet inställt på framtiden.
Här kan du ta del av landsbygdens och småstadens fördelar.
Vår verksamhet består bland annat av läkarmottagning, barnhälsovård, psykosocialt team, rehabiliteringssamordnare, distriktssköterske- samt övriga sjuksköterskebaserade mottagningar samt två äldreboenden och äldremottagning. Totalt är vi cirka 50 stycken anställda och har 14 700 listade patienter. Laboratorium, Mödravårdscentral och Folktandvården finns i samma hus. Läs gärna mer om vårdcentralen i Mjölby https://www.regionostergotland.se/Om-regionen/Verksamheter/halso--och-sjukvard/Primarvardscentrum/Vardcentralen-Mjolby/.
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst som rehabkoordinator på 100 % med stor variation i arbetsuppgifter och uppdrag.
Arbetsbeskrivning
Som rehabkoordinator hos oss arbetar du i ett nära samarbete med vårdcentralens övriga medarbetare. Ditt uppdrag är att arbeta samordnande för de patienter som är sjukskrivna och där vården behöver koordineras med övriga parter såsom arbetsgivare, försäkringskassan, arbets-förmedlingen eller kommunens socialtjänst. I din roll som rehabkoordinator är dina uppgifter att ge stöd och råd till enskilda patienter och göra kartläggningar/bedömningar av individens rehabiliteringsbehov. Du kommer att ansvara för och delta i SIP/vårdplaner och möten med arbetsgivare. I arbetsuppgifterna ingår att stötta läkare och tillsammans kunna göra tydliga rehabiliteringsplaner. En viktig del i uppdraget är att samordna och samverka såväl internt som externt, allt för att ge stöd till patienten och bidra till att förebygga och förkorta sjukskrivningar.
Vi abetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad arbetsterapeut. Det är meriterande med erfarenhet inom primärvård och att du tidigare har arbetat med rehabiliteringsfrågor och vårdsamordning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i team och att du är bekant med vårt journalsystem Cosmic. Vi kräver att du har goda kunskaper i det svenska språket, motsvarande svenska C1.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete inom din profession och som har en hög grad av personlig mognad. Du har god samarbetsförmåga men är också självständig i ditt sätt att arbeta. Du kan göra professionella bedömningar, påbörja och avsluta behandlingar och har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete. Du är kommunikativ i både tal och skrift och är en problemlösare både ensam och tillsammans med andra.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.