OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
dig en varierande tjänst som är arbetsterapeut eller fysioterapeut i vårt team på den länsövergripande hjälpmedelsverksamheten.
Du som hjälpmedelskonsulent är bland annat med vid utprovningar, anpassningar och specialanpassningar av hjälpmedel tillsammans med hjälpmedelstekniker, patient och förskrivare. Du får möjlighet till ett stort kontaktnät med olika professioner inom egen verksamhet som hjälpmedelstekniker, assistenter, lagerpersonal och andra hjälpmedelskonsulenter, men även utanför verksamheten som leverantörer, förskrivare och patienter.
Hjälpmedelskonsulenten ansvarar för att kombinera medicinsk kunskap och sortimentskännedom för att hitta bästa lösningen för patienten. Du använder din kunskap, erfarenhet och kreativitet för att bidra till bättre livskvalitet för personer med funktionsnedsättning. Du leder och driver marknadsbevakning och sortimenturval och bidrar med din kompetens vid upphandling av hjälpmedel. Du kan även komma att få möjlighet att bidra med din kunskap genom att hålla i utbildningar.
Vi söker
dig som är legitimerad arbetsterapeut eller sjukgymnast/fysioterapeut och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med tekniska hjälpmedel. Du har god datorvana och B-körkort eftersom arbetet medför resor i tjänsten.
Du tycker om att arbeta självständigt med frihet under ansvar. För att lyckas i tjänsten behöver du vara engagerad i ditt arbete och ha god samarbetsförmåga. Att vara serviceinriktad och lyhörd för patientens behov är en självklarhet. Du har förmågan att förmedla information på ett pedagogiskt sätt, kunna vägleda och stötta förskrivare under förskrivningsprocessen. Du delar med dig av din kunskap till dina kollegor och externt till kunder samt bidrar med energi och arbetsglädje i teamet. Att delta aktivt i förbättringsarbete och utveckla rutiner och vägledningar som stöd vid förskrivning är självklart för dig.
Vi arbetar med löpande urval, så sänd gärna in din ansökan redan idag.
Vår arbetsplats
Hjälpmedelsverksamheten är länsövergripande och vi har Hjälpmedelscentraler både i Västervik och Kalmar. Nu söker vi två hjälpmedelskonsulenter, en till Västervik och en till Kalmar. Vi är 16 medarbetare med olika kompetenser, varav nio i Västervik och åtta i Kalmar som samarbetar över länet. Här får du möjlighet att fördjupa dig inom din breda utbildning och koncentrera dig på hjälpmedel och dina medicinska kunskaper. För oss är arbetsglädje och trivsel viktigt - vi strävar efter att bli den bästa arbetsplatsen för oss!
Vi är en del av Regionservice, som består av 500 medarbetare från flera olika yrkesgrupper med specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter.
Vi och våra 7 000 kollegor på Region Kalmar län jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56