OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.
Hjälpmedel Västerbotten är en specialistfunktion inom hjälpmedels- och tolkområdet. Vårt uppdrag är att stödja kunder i deras arbete att tillgodose brukares behov av hjälpmedel och ge tolktjänst till tolkanvändare. Vi är verksamma i hela länet och finns representerade i Umeå, Skellefteå och Lycksele med 90 medarbetare fördelade på tre avdelningar. Denna tjänst ingår i avdelningen Förskrivarstöd och administration. Verksamheten är till stora delar intäktsfinansierad via avtal med kommuner och enligt överenskommelse med Region Västerbotten.
ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstmedarbetare hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Kundtjänst är vår väg in i verksamheten och är den enhet som kunderna möter först i telefon, via e-post och vid receptionen vid Hjälpmedel Västerbotten Umeå.
Som kundtjänstmedarbetare tar du och dina kollegor emot telefonsamtal, ger rådgivning, guidar och kopplar vidare när ärendet berör annan personal. En stor del av arbetet utförs i vårt hjälpmedelssystem Sesam, i Outlook och TeleQ. Du arbetar i nära samarbete med avdelningarna förskrivarstöd och administration samt service och logistik. Du har andra administrativa uppgifter och uppdrag av varierande karaktär, beroende på din bakgrund och kompetens. Du tar även emot besökare till Hjälpmedel Västerbotten Umeå, och visar dem tillrätta.
Som kundtjänstmedarbetare arbetar du i enlighet med verksamhetens övergripande mål och är en viktig del i de tjänster som Hjälpmedel Västerbotten tillhandahåller.
I tjänsten ingår det att samarbeta med många olika personer både internt i regionen och externt. Innehållet i uppdraget kan komma att variera över tid i dialog med närmaste chef, vilket kan innebära förändringar i ditt arbete och arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Du är legitimerad arbetsterapeut, fysioterapeut eller annan relevant högskoleutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av websesam och har arbetat som förskrivare av hjälpmedel eller varit i kontakt med Hjälpmedel Västerbotten i dina tidigare uppdrag.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har goda datakunskaper och kan växla mellan olika uppgifter och program. Du behöver kunna organisera och planera dina uppgifter men samtidigt är det viktigt att du är flexibel och kan ställa om när omständigheterna förändras och det krävs varierande tempo i arbetsuppgifterna.
Du har god förmåga att kommunicera och är bra på att förmedla information. Du ska kunna arbeta både självständigt och i samarbete med andra. För att trivas med detta arbete behöver det vara naturligt för dig med en hög känsla för service och gott bemötande och du värnar goda kundrelationer och har stor förståelse för affärsmässighet.
ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.