OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LFV driver och utvecklar svenska flygplatser samt erbjuder flygtrafiktjänster.På affärsmässiga grunder skapar vi flygplatser där människor möts och kommunikationer knyts samman både effektivt och säkert.Göteborg Landvetter Airport är Västsveriges internationella flygplats med omkring 4 miljoner resenärer per år.Här finns ett drygt 40-tal non-stoplinjer att välja på och flygplatsen utgör en viktig del av Västsveriges infrastruktur när det gäller behovet av flygtransporter för både passagerare och frakt.Flygplatsen omsätter ungefär 620 mkr och har cirka 500 medarbetare.
Enhet Räddning och Säkerhet söker en:
Arbetstidsplanerare
Vill du hjälpa oss hitta nya lösningar?Vi söker en person som med egna idéer kan förverkliga våra önskemål om ett bättre användande av personella resurser.Du är specialist på att hitta logistiska lösningar för en väl fungerande minutoperativ organisation.Tjänsten innebär eget ansvar och möjlighet att själv påverka dina arbetsrutiner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
.Att utifrån befintligt schema planera för ett optimalt nyttjande av säkerhetspersonalens arbetstid.
.Ansvara för uppföljning av personalekonomiska nyckeltal.
.Informera medarbetare om arbetstidsförändringar i samband med utbildning/annan verksamhet.
.Bistå planeringscontrollern med t.ex. framtagandet av personalekonomiska nyckeltal.
.Bistå utbildningsledaren i logistisk planering av utbildning, främst vad gäller tidsaspekten.
.Ansvara för enhetens utbildningsregister.
.I övrigt förekommande arbetsuppgifter inom enheten.
Utbildning/erfarenhet
Du har treårig gymnasiekompetens, gärna med inriktning ekonomi, administration eller logistik.Vi ser att du har KY-utbildning eller motsvarande inom logistik och/eller resursoptimering samt datorvana motsvarande ECDL.Minst 2 års erfarenhet av resursoptimering och logistiska processer är ett krav medan erfarenhet av kollektivavtalstolkning och lagar kopplade till bemanning är ett önskemål.Har du erfarenhet av arbete inom logistik eller samordning av resurser är detta en fördel.
Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du som person är noggrann och metodisk med en naturlig fallenhet för att lösa uppgifter med kund och kostnadseffektivitet i fokus.Du skall trivas med att ta egna initiativ och hitta nya kreativa lösningar inom fastställda ramar och därefter driva igenom tagna beslut.Det är också viktigt att du trivs med att hantera och prioritera flera arbetsuppgifter under tidspress och har lätt för att samarbeta med kollegor och övrig personal.
Övrigt
Tjänsten är föremål för registerkontroll enligt Säkerhetsskyddsförordningen 14 samt drogtestning.Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
2007-09-28.V.v.ange ärendenummer LFV 2007-07528
Kontaktpersoner på detta företaget
HRBP Daniel Olofsson
0709702055