OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
ARCTIC PAPER S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa. Bolaget producerar bestruket och obestruket träfritt papper för kvalitetsmedvetna kunder som tryckerier, bokförlag, tidningsutgivare, reklambyråer, pappersdistributörer och förpackningsföretag. Produktportföljen inkluderar välkända varumärken som Amber, Arctic, G-Print och Munken. I bolaget finns tre pappersbruk: Arctic Paper Munkedals, Sverige, Arctic Paper Grycksbo, Sverige och Arctic Paper Kostrzyn, Polen. Produktionskapaciteten för de tre bruken är cirka 700 000 ton papper per år. Huvuddelen säljs genom 14 av bolagets egna försäljningskontor i Europa. Arctic Paper S.A. är noterat på börsen i Warszawa sedan oktober 2009 och december 2012 på NASDAQ i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Har du bred kompetens inom redovisning? Är du en noggrann och målmedveten person som letar efter en ny utmaning? Då kan det vara dig vi söker!
För Arctic Papers räkning söker vi nu en redovisningsansvarig till deras verksamhet i Munkedal. Som redovisningsansvarig säkerställer du att all löpande redovisning och avstämningar utförs enligt regelverket för samtliga bolag inom Arctic Paper koncernen. Bokslutsarbete, intäkts- och kostnadskontroll, produktkalkyl, likviditetsplanering, löneadministration och försäkringsrelaterade frågor är andra arbetsuppgifter som ingår i arbetet. Du rapporterar direkt till företagets ekonomichef och i samråd med ekonomichefen sammanställer och rapporterar du månads- och årsbokslut till den centrala finansfunktionen. Vidare samverkar du med övrig personal på avdelningen, säljbolag, agenter, leverantörer, kunder och koncernbolag. Du ansvarar också för kontakter med revisionsbyråer i Norge och Danmark.
Din profil
Vi söker dig som är noggrann, positiv och målmedveten. Du är självgående och är van vid att ta ansvar. Du är också driven och arbetar mot uppsatta mål och deadlines. För tjänsten som redovisningsansvarig krävs att du har en civilekonomexamen och goda kunskaper inom redovisning. Goda kunskaper i Excel och goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift är ytterligare krav för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet av IFRS.
Om oss
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Andrej Lovric tel 070-785 84 12. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 30 juni. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642