OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i rollen som spindeln i nätet, gillar du variation och förstår betydelsen av att serva våra chefer och medarbetare? I så fall är detta tjänsten för dig!
Affärsområde NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt, stenmaterial och vägbeläggning. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö.
Rollen hos oss
Trivs du i situationer där samarbete med dina medarbetare är avgörande för framgång, där du måste utnyttja hela din potential för att lyckas? Önskar du samtidigt ett fritt och omväxlande jobb på ett av Sveriges populäraste asfaltsföretag? I så fall är rollen som Area Assistent hos oss något för dig.
Tjänsten innebär att du ansvarar för att våra chefer och deras medarbetare får full support
vad det gäller dagliga administrativa frågor. Arbetsuppgifterna som Area Assistant kan variera beroende på din profil, men exempelvis vara ett produktionsstöd i verksamhetens olika faser t.ex:
• Förfrågningsarbete (anbudsprocessen, dokumentation, kreditkontroll)
• Utförande (ordermottagning, arbetsordrar, resursplanering, dokumentation, kundregister, kvalitetsrapportering)
• Efterarbete (fakturering, leverantörsfakturor, kostnadsfördelning, kundfordringar, kreditkontroll, uppföljning)
• Delta i verksamhetens planeringsmöten
• Stötta verksamheten i produktionsrelaterade områden och se till att vi jobbar enligt fastställda rutiner
• Support av verksamhetens månatliga rapportering som t.ex. löneskrivning
Dina erfarenheter
Du har lägst en gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi alternativt administration samt minst 5 års erfarenhet från administrativt arbete vilket inkluderar ekonomistyrning, bokföring, kontering samt lön- och avtalsfrågor. För att klara
uppgifterna krävs även god datorvana och kunskaper MS Office.
Dina egenskaper
Som person är du driven och duktig på att samarbeta tillsammans med såväl kollegor som kunder. Du måste trivas med att ha varierande arbetsuppgifter samt förstå att dessa kan variera från tid till tid och att vissa dagar inte blev som du planerade. Du stimuleras även av att ha många kontaktytor. Arbetet kräver noggrannhet, struktur men samtidigt flexibilitet. Du får ett stort ansvar och en mycket viktig uppgift att fylla för att vår produktion ska fungera fullt ut.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Placeringsort är i Luleå. B-körkort är ett krav.
Om oss
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans Varje dag tar våra över 14 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.
Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.
Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.
NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Area manager Mikael Engström, telefon 070- 176 27 67. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2022-02-20.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35